فناوری

روش‌های موثر برای دریافت ویتامین دی در فصل زمستان

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری، به نقل از میهن تجارت، بیشتر ویتامین D مورد نیاز بدن توسط پوست تولید می شود، قرار گرفتن در معرض نور خورشید به تولید این نوع ویتامین کمک می کند; ارتباط بین رنگدانه پوست، موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید توسط مطالعات اخیر شناسایی شده است.

طبق مطالعات، هشت تا ۱۰ دقیقه قرار گرفتن در معرض آفتاب در ظهر برای تولید مقادیر توصیه شده ویتامین D در بهار و تابستان کافی است، اما در زمستان و پاییز، قرار گرفتن در معرض نور خورشید باید حدود دو دقیقه باشد. برابر باشد؛ افرادی که پوست تیره‌تری دارند ممکن است نیاز داشته باشند زمان بیشتری را در معرض نور خورشید بگذرانند تا ویتامین D کافی دریافت کنند.

سنتز ویتامین D در پوست زمانی اتفاق می افتد که بدن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید قرار می گیرد، اما این فرآیند تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می گیرد. افراد با رنگ پوست تیره تر، نوزادان، افراد مسن و ناتوان ممکن است در معرض نور خورشید قرار نگیرند.

کمبود ویتامین D ممکن است عواقب جدی داشته باشد و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند پوکی استخوان را افزایش دهد. افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیشتر در برابر عفونت ها و بیماری ها آسیب پذیر هستند. افزایش خطر افسردگی و اختلالات خلقی با سطوح پایین ویتامین D مرتبط است، کمبود ویتامین D ممکن است یک خطر باشد. عفونت برای افزایش فشار خون و بیماری های قلبی.

برخی از غذاها حاوی ویتامین D هستند. به عنوان مثال، ماهی های چرب سرشار از ویتامین D هستند، اسیدهای چرب امگا ۳ که به وفور در این ماهی ها یافت می شوند فواید زیادی برای سلامتی دارند. زرده تخم مرغ و قارچ نیز حاوی ویتامین D هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا