اخبار اقتصاد ایران

روش ایرلاین‌ها برای افزایش چندبرابری نرخ بلیت هواپیما/ رییس سازمان هواپیمایی: بلیت بیزنس نرخ مصوب ندارد :: ایران تحلیل

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، بلیت تجاری هواپیما نرخ مصوبی ندارد و همین موضوع باعث شده تا تعداد صندلی های تجاری در هواپیما افزایش یابد.

به گزارش ایران تحلیل، یکی از مشکلاتی که در فروش بلیت هواپیما وجود دارد، قیمت گذاری صندلی های تجاری است و از آنجایی که قیمت صندلی های تجاری نسبت به صندلی های اکونومی گرانتر است، به همین دلیل برخی از شرکت های هواپیمایی اقدام به فروش بلیت با برچسب تجاری می کنند. در حالی که خبری از صندلی های تجاری نیست. نیست.

اما اخیرا برای افزایش قیمت بلیط هواپیما و فروش بلیت خارج از نرخ مصوب، با تغییر چیدمان صندلی های برخی از هواپیماهای این شرکت، کل هواپیما را تبدیل به بیزینس کردند و بلیط همان هواپیما در مسیری مثل تهران-کیش ۵ میلیون تومان هزینه دارد. برای فروش است!

محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره این اقدام برخی ایرلاین ها گفت: هواپیماهایی در برخی ایرلاین ها هستند که چیدمان خود را تغییر داده اند و تمام صندلی هایشان به تجاری تبدیل شده است. این اقدام بر اساس قوانین و مقررات ایکائو بوده و هر شرکت هواپیمایی مدارکی دارد که براساس آن می تواند چیدمان صندلی ها را تغییر دهد.

وی با تاکید بر اینکه انجام این تغییرات از نظر فنی امکان پذیر است، ادامه داد: طراحی هواپیما توسط کارخانه سازنده آن انجام می شود و بر اساس همان طراحی می توان چینش صندلی ها را تغییر داد و سازمان هواپیمایی بر اساس آن اجازه می دهد. ترتیب ثبت شده در اسناد هواپیما، صندلی ها را می توان به تجاری یا اقتصادی تغییر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: لازم به ذکر است که هواپیما با تمامی صندلی های تجاری از این طریق وارد ایران شد و با توجه به شرایط سفر درخواست هایی برای خرید بلیت این هواپیماها وجود دارد.

محمدی بخش در خصوص قیمت بلیت صندلی های تجاری اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر صندلی های هواپیما حدود ۵ تا ۱۰ صندلی تجاری است که این تعداد محدود در قیمت مصوب لحاظ نشده است. تاکنون وارد بحث تعیین قیمت بلیت صندلی های تجاری نشده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا