اخبار اقتصاد ایران

روش ساده تشخیص عطر و ادکلن های تقلبی

استفاده از عطر و ادکلن به عنصری جدایی ناپذیر در زندگی زنان و مردان تبدیل شده است و در این راستا عطرها و ادکلن های تقلبی نیز جای خود را در بازار باز کرده اند. عطر و ادکلن تقلبی با مشکلات فراوانی که برای افراد ایجاد می کند، محصولی خطرناک محسوب می شود. از جمله این عوارض می توان به ایجاد مشکلات پوستی، وجود ترکیبات شیمیایی خطرناک و ایجاد مسمومیت، وجود اتانول و … اشاره کرد که می تواند برای هر فردی خطرناک باشد. روش هایی وجود دارد که می توانید به راحتی عطر و ادکلن تقلبی را شناسایی کرده و خرید خود را نهایی کنید. بررسی مشخصات ظاهری، رنگ مایع داخل عطر و ادکلن، بسته بندی و … از جمله مواردی است که می تواند نشان دهنده کیفیت عطر و ادکلن باشد.

روش های تشخیص عطر و ادکلن های باکیفیت از تقلبی

برای اینکه بتوانید عطر و ادکلن اصل و مرغوب را از نوع بی کیفیت و تقلبی آن تشخیص دهید باید به چند نکته ساده توجه کنید. خیلی اوقات عطرها و ادکلن ها واقعا اصل هستند. اما به دلیل ماندگاری کوتاه و نداشتن رایحه، بسیاری از افراد فکر می کنند که این محصولات اصل نیستند. درباره عطرها و ادکلن های اصل که ماندگاری ندارند و پخش می شوند این مقالهمفصل صحبت کردیم؛ اما اگر قصد دارید با ساده ترین روش های تشخیص عطر و ادکلن تقلبی آشنا شوید، باید به نکات زیر توجه کنید.

توجه به اشتباهات املایی و نوشتاری در محصول

قبل از خرید هر عطر و ادکلنی بهتر است نام دقیق محصول و برند آن را بررسی کنید و در هنگام خرید به نام حک شده روی بسته بندی دقت کنید. بسیاری از مجموعه هایی که عطر و ادکلن های تقلبی تولید می کنند در نوشتن نام محصول و برند اشتباه می کنند.

مشخصات ظاهری عطر و ادکلن

با کمی دقت به جزئیات عطر و ادکلن اصل و تقلبی می توان نکات بسیار بارزی را مشاهده کرد که می تواند نشان دهنده کیفیت محصول باشد. در واقع شیشه یا بطری عطر و ادکلن اصلی با کیفیت و قوی طراحی شده و از مواد استاندارد و اصلی برای آن استفاده شده است. در عطرها و ادکلن های تقلبی می توان شیشه یا کریستال نازک و بی کیفیتی را دید که رنگی کدر و نامطبوع دارد. درپوش های انتخاب شده برای محصولات اورجینال بادوام بوده و پس از چندین بار باز و بسته شدن تغییری نمی کنند. اما در عطرها و ادکلن های تقلبی می توان کلاه های شل و ضعیفی را دید. یکی از بهترین نکات برای بررسی، راه های شناسایی عطر و ادکلن های تقلبی است. سایت دیارمیرزا قبلا مطلب مفیدی با عنوان “«چگونه عطر تقلبی نخریم» منتشر شده است که می تواند در خرید عطر و ادکلن اصل به شما کمک کند.

مشخصات ظاهری عطر و ادکلن اصلی

به کیفیت بسته بندی دقت کنید

بسته بندی یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای تشخیص عطر و ادکلن اصلی از تقلبی است. در محصولات اورجینال بسته بندی باکیفیت و زیبایی ارائه شده است که می تواند نظر مخاطب را به خود جلب کند. اما در محصولات تقلبی از مواد بی کیفیت با چاپ نامناسب استفاده می شود. معمولا تمام عطرها و ادکلن های اصل با سلفون بسته بندی می شوند که به خوبی فشرده شده و زیر آن هوا وجود ندارد. در عطرها و ادکلن های تقلبی این سلفون بی کیفیت است و معمولا هوا زیر آن دیده می شود.

بررسی بارکد و شماره سریال محصول

شاید به جرات بتوان گفت که ساده ترین راه برای تشخیص عطر و ادکلن اصل و تقلبی، بررسی بارکد و شماره سریال محصول است. عطر و ادکلن اصلی و باکیفیت دارای شماره سریال، بارکد و کد QR می باشد که با اسکن آن می توانید وارد سایت برند مربوطه شوید. در هنگام خرید عطر و ادکلن اگر به این عوامل دقت کرده باشید و اثری از بارکد و شماره سریال نبود، می توانید از تقلبی بودن محصول مطلع شوید. بارکد عطر و ادکلن معمولا ۱۳ رقمی طراحی می شود، بنابراین اگر تعداد ارقام بیشتر یا کمتر از ۱۳ باشد، می توانید از تقلبی بودن محصول مطمئن باشید.

بررسی رنگ مایع و رایحه ادکلن

در بین همه روش ها، سخت ترین راه تشخیص، توجه به رنگ مایع و عطر موجود است. این کار باید توسط عطرسازان ماهر انجام شود تا بتوانند به اصل یا تقلبی بودن عطر یا ادکلن پی ببرند. هنگام خرید عطر و ادکلن بوی چند محصول پشت سر هم را استشمام می کنید که می تواند از تشخیص صحیح جلوگیری کند. حتما به خاطر داشته باشید که عطر و ادکلن اصلی از چند نت اولیه، میانی و پایانی تشکیل شده و رایحه آن تغییر می کند. در حالی که در عطرها و ادکلن های تقلبی فقط یک رایحه را استشمام خواهید کرد.

تشخیص عطر و ادکلن تقلبی با تکان دادن

قبل از اینکه عطر و ادکلن را از جعبه آن خارج کنید آن را چند بار تکان دهید. در صورت عدم شنیدن صدای اضافی از تکان دادن عطر و ادکلن داخل جعبه می توانید به اصل بودن آن پی ببرید. در واقع برندهای معروف محصولات خود را به خوبی و بدون هیچ شکافی در جعبه قرار می دهند و از چند لایه مقوا نیز استفاده می کنند تا عطر و ادکلن داخل جعبه تکان نخورد. پس از این مرحله می توانید محصول را از جعبه خارج کنید. به سرعت ناپدید شدن مولکول ها در هوا توجه کنید و اگر حباب ها به سرعت ناپدید شدند، می توانید به وجود الکل در آن پی ببرید.

تشخیص عطر و ادکلن تقلبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا