ترندهای روز

روش فریز کردن سیب زمینی خام و سرخ شده

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

سیب زمینی یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی در جهان است که سرشار از پتاسیم، فیبر و کربوهیدرات است. اگر سیب زمینی ها به درستی نگهداری نشوند، به سرعت فاسد شده و غیرقابل استفاده می شوند. برخی افراد از روش انجماد برای نگهداری طولانی مدت سیب زمینی استفاده می کنند، اما آیا می توان سیب زمینی را به صورت خام منجمد کرد؟ سیب زمینی پخته یا سرخ شده چطور؟ برای دانستن پاسخ سوالات خود این قسمت از سبک زندگی را از دست ندهید.

روش انجماد سیب زمینی خام و سرخ شده

چگونه سیب زمینی تازه و سالم افق میهن کنیم؟

قبل از اینکه به موضوع فریز کردن سیب زمینی بپردازیم، ابتدا باید نحوه افق میهن سیب زمینی تازه و سالم را بیاموزیم. برای خرید سیب زمینی تازه و سالم به نکات زیر توجه کنید:

سیب زمینی سفت تری افق میهن کنید.

سیب زمینی هایی را با پوست صاف افق میهن کنید زیرا سیب زمینی هایی که در اثر سرما آسیب دیده اند ممکن است پوست چروکیده و قهوه ای داشته باشند. از چیدن سیب زمینی های آسیب دیده خودداری کنید زیرا زودتر خراب می شوند. سیب زمینی ممکن است در هنگام برداشت یا حمل و نقل آسیب ببیند.

از خرید سیب زمینی جوانه زده خودداری کنید، جوانه یکی از اولین نشانه های بد بودن سیب زمینی است.

آیا سیب زمینی خام را می توان منجمد کرد؟

این سوال بسیاری از زنان خانه دار است. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که سیب زمینی خام را نمی توان در فریزر نگهداری کرد، اما چرا؟

زیرا دمای بسیار پایین و سرد سیب زمینی را شیرین می کند و نشاسته را به شکر تبدیل می کند. کاهش قند می تواند باعث ایجاد مواد سرطان زا مانند آکریل آمیدها شود، بنابراین سیب زمینی خام هرگز نباید در فریزر نگهداری شود.

همچنین سیب‌زمینی خام با قرار گرفتن در معرض هوای سرد فریزر تغییر رنگ داده و قهوه‌ای می‌شود و آب داخل سیب‌زمینی در اثر انجماد منبسط می‌شود و بلورهایی تشکیل می‌دهد که ساختار دیواره سلولی را می‌شکند و این باعث ایجاد یک چسباندن سیب زمینی.

آیا سیب زمینی پخته را می توان منجمد کرد؟

سیب زمینی پخته را می توان منجمد کرد زیرا زمانی که سیب زمینی ها کاملا یا جزئی پخته می شوند، آنزیم هایی که باعث قهوه ای شدن سیب زمینی ها می شوند خنثی می شوند و سیب زمینی ها دیگر تغییر رنگ نمی دهند.

برای فریز کردن سیب زمینی پخته:

ابتدا سیب زمینی ها را به طور کامل یا جزئی بپزید. می توانید سیب زمینی ها را خلال و نیم پز کنید.

برای قرار دادن سیب زمینی در فریزر، آن را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و فشار دهید تا تمام هوا گرفته شود.

سیب زمینی های منجمد و پخته شده تا یک سال بدون هیچ تغییری در کیفیت سالم می مانند.

زمانی که می خواهید سیب زمینی بخورید، قبل از حرارت دادن در یخچال بگذارید تا یخ نزند.

آیا سیب زمینی سرخ شده را می توان منجمد کرد؟

سیب زمینی را نمی توان به صورت سرخ شده سرخ کرد و منجمد کرد زیرا طعم سیب زمینی تغییر کرده است اما می توان سیب زمینی را به صورت نیمه آماده در فریزر قرار داد و بعد از خارج کردن از فریزر سرخ کرد.

طرز تهیه صحیح سیب زمینی منجمد

ابتدا سیب زمینی ها را بشویید و پوست بگیرید.

سپس سیب زمینی ها را برش داده و خلال کنید.

سیب زمینی ها را در آب جوش بریزید و سه دقیقه بجوشانید.

اجازه دهید سیب زمینی ها خشک شوند یا با یک حوله تمیز خشک شوند.

سیب زمینی های نیمه آماده را داخل پلاستیک فریزر قرار داده و هواگیری کنید و سپس در فریزر قرار دهید.

در مدتی که سیب زمینی ها یخ زده اند داخل روغن داغ می ریزیم (برش ها باید جدا باشند) و سرخ می کنیم.

اگر سیب زمینی را پوست کنده و خلال کرده اید و می خواهید آنها را سرخ کنید، اما به هر دلیلی نمی توانید همزمان سرخ کنید، سیب زمینی های خرد شده را در آب قرار دهید (آب باید روی سیب زمینی ها را بپوشاند) و در دمای خنک نگهداری کنید تا از تغییر رنگ آن جلوگیری شود. . اگر سیب زمینی ها بیش از ۲۴ ساعت در آب بماند، آب زیادی به خود جذب می کند و بی مزه می شود، پس سیب زمینی ها را زودتر سرخ کنید.

چگونه سیب زمینی را برای مدت طولانی نگهداری کنیم؟

روش انجماد سیب زمینی خام و سرخ شده

سیب زمینی خام را بین ۴۳ تا ۵۰ درجه فارنهایت (۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد) در انبار، زیرزمین و گاراژ نگهداری کنید. این محدوده دما کمی گرمتر از یخچال است. نگهداری سیب زمینی در جای خنک از تشکیل جوانه بر روی پوست جلوگیری می کند، ماندگاری آن را افزایش می دهد و مقدار زیادی ویتامین C را در آن حفظ می کند.

می توانید سیب زمینی های خریداری شده خود را به مدت دو هفته در کابینت یا حمام کوچک و تاریک نگهداری کنید تا پوست سیب زمینی ضخیم شود و هر گونه آسیب جزئی در هنگام برداشت از بین برود و احتمال پوسیدگی در حین نگهداری کاهش یابد.

سیب زمینی را دور از نور نگه دارید زیرا نور خورشید یا نور فلورسنت می تواند باعث ایجاد کلروفیل و سولانین در پوست سیب زمینی شود. سولانین باعث ایجاد طعم تلخ در سیب زمینی می شود و می تواند باعث ایجاد احساس سوزش در دهان یا گلو افرادی شود که به آن حساس هستند. سولانین بیشتر در پوست سیب زمینی و حدود ۳.۲ میلی متر از گوشت آن یافت می شود و پوست کندن و جداسازی برش گوشت آن را کاملا از بین می برد.

برای جلوگیری از تجمع رطوبت و فساد، سیب زمینی ها نیاز به جریان هوا دارند، بنابراین سیب زمینی ها را در یک ظرف باز یا کیسه کاغذی قرار دهید تا هوا آزادانه جریان یابد.

اگر سیب زمینی ها را خشک نگه دارید، ماندگاری بیشتری خواهند داشت. شستشو باعث افزایش رطوبت و افزایش رشد قارچ ها و باکتری ها می شود. سیب زمینی ها را قبل از استفاده بشویید.

میوه ها و سبزیجات را در کنار سیب زمینی خام قرار ندهید زیرا بسیاری از میوه ها و سبزیجات هنگام رسیدن گاز اتیلن آزاد می کنند و این گاز باعث جوانه زدن و نرم شدن سریع سیب زمینی می شود.

در صورت توجه به نکات بالا می توانید سیب زمینی های خریداری شده خود را به مدت چهار ماه نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا