ترندهای روز

روش پوست کندن گردو بدون سیاه شدن دست

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

وقتی پوست تازه گردو با دست ها تماس پیدا می کند باعث سیاه شدن دست ها می شود به طوری که با شستن دست ها با ضدعفونی کننده نمی توان این لکه های سیاه را از بین برد. اگر دستان شما نیز به دلیل کنده شدن پوست گردو سیاه شده است، راه حل هایی که در این مقاله ارائه کرده ایم می تواند به شما کمک کند سیاهی دست هایتان را برطرف کنید.

نحوه پوست کندن گردو بدون سیاه شدن دست

پوست تازه گردو به دلیل دارا بودن ترکیبات اسیدی، خاصیت رنگ دهی بسیار خوبی دارد. اگر پوست گردو با سطح بدن و اکسیژن تماس پیدا کند، لکه های قهوه ای رنگی ایجاد می کند که عمیق هستند و به راحتی از بین نمی روند. این خاصیت رنگ دهی زیاد پوست گردو باعث شده است که از قدیم الایام به عنوان رنگ کننده برای رنگ کردن مو با پوست گردو و رنگ کردن نخ و الیاف استفاده شود. این رنگ طبیعی بادوام و ماندگار بوده و پایداری بالایی دارد

چگونه لکه سیاه گردو را از روی دست پاک کنیم؟

اگر دست شما در اثر تماس با پوست گردو سیاه شده است، برای از بین بردن این لکه، برگ های درخت گردو را روی لکه ها بمالید و سپس دست های خود را بشویید تا رنگ آن از بین برود. این کار را چندین بار انجام دهید تا نتیجه دلخواه را ببینید.

از بین بردن لکه سیاه گردو با سرکه

برای روشن شدن جوش های سر سیاه نصف فنجان سرکه را با نصف فنجان آب مخلوط کنید و دست های خود را با مخلوط آب و سرکه بشویید.

از بین بردن لکه سیاه گردو با خمیر دندان

یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن رنگ گردوی سیاه از روی پوست دست این است که مقداری خمیر دندان و خمیر دندان سفید کننده را روی یک مسواک قدیمی بمالید و آن را محکم روی پوست دست بمالید تا سیاهی آن محو شود و از بین برود.

از بین بردن لکه سیاه گردو با نمک و آبلیمو

برای از بین بردن لکه های سیاه گردو از روی پوست، نصف فنجان آب لیمو را با یک قاشق نمک مخلوط کنید و دست های خود را با این مخلوط بشویید.

از بین بردن لکه های سیاه گردو با کرم لایه بردار

برای از بین بردن لکه سیاه گردو از روی پوست خود می توانید از کرم های لایه بردار استفاده کنید و رنگ باقی مانده روی دست را پاک کنید.

از بین بردن لکه سیاه گردو با شیر و آب

مقدار مساوی شیر و آب را با هم مخلوط کنید و دست های خود را با این مخلوط بشویید تا لکه های سیاه روی دست ها محو و محو شوند.

از بین بردن لکه سیاه گردو با جوش شیرین

برای از بین بردن لکه سیاه گردو از روی پوست می توانید مقداری جوش شیرین را با مایع ظرفشویی مخلوط کرده و دست های خود را با این مخلوط بشویید یا از مسواک قدیمی آغشته به جوش شیرین استفاده کنید و روی دست های این لکه بمالید. را حذف کنید

از بین بردن لکه سیاه گردو با وایتکس

اگر سیاهی دست شما خیلی زیاد است و با ترکیبات طبیعی برطرف نمی شود، می توانید با مقدار کمی وایتکس دستان خود را بشویید و سیاهی دست را با لیف و وایتکس از بین ببرید. اما اگر پوست حساسی دارید این روش توصیه نمی شود.

از بین بردن لکه های سیاه گردو با حلال لاک ناخن یا اکسیدان رنگ مو

برای از بین بردن گردو سیاه از دست می توانید دست های خود را با حلال لاک ناخن یا اکسیدان رنگ مو بشویید اما اگر پوست حساسی دارید این روش ها توصیه نمی شود زیرا عوارض زیادی دارند.

پوست گردوی تازه را بدون اینکه دستانتان سیاه شود

روش اول: اگر می خواهید گردوی تازه را پوست بگیرید تا دستتان سیاه نشود، حتماً پوست خود گردو را در ظرف آب جدا کنید تا سیاهی کمتر به عمق پوست نفوذ کند.

روش دوم: برای از بین بردن پوست تازه گردو، گردوها را چند روز در محیطی آفتابی پخش کنید تا پوست سبز آنها خشک و کمی چروک شود. سپس گردو را با پای خود به جلو و عقب روی آسفالت فشار دهید تا پوست گردو به راحتی جدا شود.

روش سوم: برای از بین بردن پوست تازه گردو، گردو را روی سطح صافی بریزید و روی آن را با خاک یا ماسه بپوشانید و بعد از ۵ تا ۶ ماه پوست گردو به راحتی جدا می شود.

روش چهارم: می توانید گردوها را در یک گودال کوچک بریزید و روی آن را بپوشانید سپس یک تا دو هفته صبر کنید و پس از گذشت این مدت به راحتی با دستکش و چاقو پوست گردو را جدا کنید.

روش پنجم: برای از بین بردن پوست تازه گردو ابتدا دستکش نخی بپوشید و سپس دستکش نایلونی بپوشید زیرا استفاده از دستکش نایلونی به تنهایی باعث بخار شدن آن و سیاه شدن بیشتر دست می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا