ترندهای روز

«رولت روسی» در پیشخوان دولت مکرون

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

این روزنامه انگلیسی نوشت: هفته گذشته، وقتی مکرون اعضای دولت خود را در کاخ الیزه جمع کرد تا تصمیم تکان دهنده خود را برای انحلال پارلمان و برگزاری ایران تحلیلات زودهنگام اعلام کند، نخست وزیر گابریل اتل با دستانش روی سینه به جلو خیره شد و وزیر دیگری را پوشاند. صورتش با دستانش اتل وضعیت را بسیار جدی توصیف کرد.

به گزارش گاردین، قمار ماکرون با برگزاری ایران تحلیلات زودهنگام خواب را از چشم مقامات میانه رو این کشور ربود.

به گزارش ایرنا، یک مقام ارشد میانه رو این هفته به این روزنامه گفته است که از زمان اعلام این کمپین ایران تحلیلاتی که کوتاه ترین ایران تحلیلات در تاریخ مدرن فرانسه با تنها سه هفته است، خواب راحتی نداشته است.

برخی از حامیان احزاب میانه رو فرانسه نیز گفته اند که اوضاع برای آنها تغییر کرده است و یکی از وزیران دولت فرانسه گفته است که تمام تلاش خود را انجام خواهد داد.

در عین حال، مخالفان ماکرون در میان چپ‌ها تصمیم او را کاملا احمقانه توصیف کرده‌اند و معتقدند که این تصمیم در زمانی اتخاذ شده که حمایت از حزب راست افراطی و ضدمهاجر مجمع ملی (RN) به بالاترین حد خود رسیده است. تاریخ فرانسه

برخی از سیاستمداران می گویند که ماکرون دارد به اصطلاح «رولت روسی» بازی می کند.

(اصطلاح رولت روسی یا بازی مخاطره آمیز نوعی شرط بندی برای مرگ یا زندگی است. در تفنگی با ظرفیت ۶ یا ۷ گلوله یک گلوله پر می شود و بقیه خالی می ماند. سپس خشاب می چرخد).

گاردین نوشت: حزب لوپن دهه هاست که تهدیدی برای دموکراسی فرانسه محسوب می شود و در ترویج دیدگاه های نژادپرستانه، یهودستیزانه و ضد اسلامی نقش داشته است، اما در ایران تحلیلات هفته گذشته پارلمان اروپا، این حزب توانست ۳۱.۴ رای به دست آورد. درصد آرای فرانسوی ها . این آرا دو برابر آرای شهروندان فرانسوی به حزب میانه رو ماکرون بود. حمایت از لوپن نیز به طور فزاینده ای به طور مساوی توزیع شد و حزب سوسیال ملی بیش از ۹۰ درصد از کمون ها (تقسیمات ملی مناطق فرانسه) را به دست آورد.

گاردین نوشت: پیش‌بینی نتیجه ایران تحلیلات آتی در فرانسه دشوار است، اما نظرسنجی‌ها بر این روند کلی موافق هستند که راست افراطی می‌تواند دستاوردهای بزرگ و تاریخی داشته باشد و تعداد کرسی‌های خود در پارلمان فرانسه را از ۸۸ به ۸۸ افزایش دهد. بیش از ۲۰۰. تغییری که به طور بالقوه به این حزب اجازه می دهد تا وارد دولت شود. احیای سیاست و مهار جذابیت جناح راست افراطی، می تواند بخش زیادی از کرسی های خود را از دست بدهد و در نهایت، اکثریت مطلق پارلمانی وجود نخواهد داشت.

ماکرون خود را «یک خوشبین تزلزل ناپذیر» توصیف کرده که آماده پیروزی است. او گفت که به رای دهندگان فرانسوی اعتماد دارد و می داند که آنها بین ابراز خشم از صندوق های رای در ایران تحلیلات اروپا و به خطر انداختن خود با روی کار آوردن یک دولت تندرو تمایز قائل هستند. به گفته وی، وجود یک دولت افراطی در فرانسه انسجام اجتماعی را می شکند و اقتصاد را از بین می برد.

ماکرون این هفته استدلال کرد که اگر سیاستمداران بیشتری از راست سنتی و چپ سوسیال دموکرات به او بپیوندند، می تواند یک دولت ائتلافی میانه رو گسترده تشکیل دهد. اما این شکل از ائتلاف از زمان ایران تحلیل مجدد ماکرون در سال ۲۰۲۲ – زمانی که میانه روهای او اکثریت مطلق خود را در پارلمان از دست دادند – غیرممکن بوده است.

به گزارش گاردین، اوضاع در فرانسه متشنج است. اعتماد رای دهندگان فرانسوی به مکرون به شدت کاهش یافته است و رای دهندگان چپ میانه او را در ایران تحلیلات اروپا رها کردند و او را متهم کردند که با قوانین مهاجرتی به سمت راست حرکت کرده و سن بازنشستگی را افزایش داده است.

اما مکرون مدعی است که نظرسنجی ها نشان می دهد که اکثریت مردم با تصمیم او برای برگزاری ایران تحلیلات زودهنگام موافق هستند.

این ادعا در حالی مطرح شد که نظرسنجی موسسه CSA نشان داد که ۵۷ درصد از مردم خواهان استعفای مکرون در صورت شکست میانه روها در ایران تحلیلات آینده هستند.

مکرون تاکید کرد که استعفا نخواهد داد. اگر حزب مجمع ملی در پارلمان فرانسه اکثریت مطلق را به دست آورد و ماکرون با رهبر ۲۸ ساله خود، جردن باردلا به عنوان نخست وزیر ائتلافی تشکیل دهد و دولت را مدیریت کند، می تواند تا سه سال دیگر رئیس جمهور باقی بماند و به مشارکت خود ادامه دهد. مسائل دفاعی و سیاسی یک خارجی باید در اوج باشد. اما او کنترل بر برنامه های داخلی از جمله سیاست اقتصادی، امنیت، مهاجرت و مالی را از دست خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا