ورزشی

رونالدو بازیکن ۲۰ سال پیش نیست

روبرتو مارتینز پس از اخراج فرناندو سانتوس و شکست پرتغال در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل مراکش سرمربی پرتغال شد. سرمربی اسپانیایی در هر ۱۲ بازی خود با پرتغال پیروز شده و تنها ۲ گل دریافت کرده و ۴۴ گل به ثمر رسانده است. او به پرتغال کمک کرد تا به راحتی به یورو ۲۰۲۴ صعود کند و در واقع، تیمش هر ۱۰ بازی را در مسابقات مقدماتی پیروز شد و باعث شد که بسیاری از پرتغال را به عنوان مدعی قهرمانی یورو در نظر بگیرند.

روبرتو مارتینز در گفتگو با رسانه اوجوگو درباره تعهد کریستیانو رونالدو گفت: کریستیانو در تیم من خوشحال است و از بازی خود لذت می برد. به عنوان یک مربی، شما وظیفه دارید که بازیکنان را با سبک بازی خود تطبیق دهید و کریستیانو نقش اصلی را به عنوان یک رهبر در تیم من دارد. هر بازیکنی در تیم من منحصر به فرد و خاص است. رونالدو نیز در این زمینه تاثیر خاص خود را دارد. او یک برنده متولد شده است. او ۲۰ سال است که در تیم ملی حضور دارد اما همیشه در تمرینات و بازی ها بسیار جدی است تا بهترین باشد. فکر می کنم او دیگر بازیکن ۲۰ سال پیش نیست، اما عالی حرکت می کند. او را نمی توان با بازیکن دیگری مقایسه کرد. هیچکس ۲۰ سال در سطح کریستیانو رونالدو بازی نکرده است. او تجربه زیادی در تیم ملی دارد و الگوی کاملی برای بازیکنان جوان است.

کریستیانو رونالدو زیر نظر مارتینز عملکرد بسیار خوبی داشته است. او در مسابقات مقدماتی یورو در ۹ بازی ۱۰ گل به ثمر رساند و دو پاس گل داد.

کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۲۱ از یوونتوس به منچستریونایتد پیوست. او با ۲۴ گل در تمامی رقابت ها و ۱۸ گل در لیگ برتر بهترین گلزن یونایتد بود، اما رونالدو پس از منصوب شدن اریک تنهاچ به عنوان سرمربی در تابستان، از این تیم کنار گذاشته شد.

این در حالی است که شیاطین سرخ اکنون در وضعیت بسیار بدی به سر می برند و در رده هشتم لیگ برتر قرار دارند و هشت امتیاز کمتر از تاتنهام در رده چهارم جدول دارند.

برای رونالدو جام جهانی قطر پنجمین جام جهانی و دهمین تورنمنت مهم پیاپی او بود. او با ۲۰۵ بازی ملی بهترین بازیکن تاریخ پرتغال و همچنین با ۱۲۸ گل رکوردار گلزنی این کشور است و یورو ۲۰۲۴ یازدهمین تورنمنت متوالی رونالدو خواهد بود که تابستان امسال در آلمان برگزار می شود.

پس از حذف پرتغال از مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، رونالدو با اشک زمین را ترک کرد اما حاضر به خداحافظی با تیم ملی کشورش نشد. فرناندو سانتوس برنده ۵ توپ طلا از بازی پرتغال مقابل سوئیس در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی حذف شد و روی نیمکت نشست تا جام جهانی قطر برای رونالدو بسیار تلخ به پایان برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا