ورزشی

رونالدو پردرآمدترین ورزشکار سال ۲۰۲۳

مجله فوربس به تازگی فهرستی از ورزشکاران با بیشترین درآمد در سال ۲۰۲۳ را منتشر کرده است که کریستیانو رونالدو با ۱۲۶ میلیون یورو در رتبه اول قرار دارد. او اگرچه فوتبال اروپا را ترک کرده است، اما همچنان در صدر فهرست موفق ترین ورزشکاران در کسب درآمد قرار دارد. بر این اساس کریستیانو رونالدو پردرآمدترین ورزشکار جهان در سال ۲۰۲۳ است.

انتقال به عربستان سعودی برای رونالدو بسیار موثر بوده و در مجموع حدود ۲۰۰ میلیون یورو در هر فصل برای فوق ستاره پرتغالی به ارمغان آورده است. به اینها محبوبیت رونالدو را هم اضافه کنید که قراردادهای تبلیغاتی پرسودی امضا کرده است. او تنها در اینستاگرام ۶۱۵ میلیون دنبال کننده دارد که به رونالدو کمک می کند تا از پست هایش در شبکه های اجتماعی درآمد زیادی کسب کند.

لیونل مسی با ۱۲۰ میلیون یورو در رده دوم قرار دارد. یکی دیگر از فوتبالیست های پردرآمد امسال کیلیان امباپه از پاری سن ژرمن است که بر اساس گزارش فوربس ۱۱۱ میلیون یورو درآمد داشته است.

یک نکته جالب هم وجود دارد و آن این است که یک ورزشکار بازنشسته همچنان جزو ۱۰ نفر اول از نظر درآمدی است! این بدان معناست که راجر فدرر ۴۲ ساله، اسطوره تنیس که در سال ۲۰۲۲ به کار خود پایان می دهد، امسال حدود ۸۸ میلیون یورو درآمد داشته است!

همچنین سرنا ویلیامز ستاره تنیس آمریکایی همچنان از درآمد و سود بالایی در دنیای حرفه ای برخوردار است. او در سال ۲۰۲۳ حدود ۴۱.۵ میلیون یورو درآمد داشت که او را به ثروتمندترین ورزشکار زن در این لیست تبدیل کرد.

ثروتمندترین بسکتبالیست لبرون جیمز ۳۸ ساله است که ۱۱۰ میلیون یورو درآمد داشته و در رده چهارم قرار دارد و کانلو آلوارز بوکسور ۳۳ ساله با ۱۰۱ میلیون یورو در رده بعدی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا