فناوری

روند تلکوبانک‌ها به سمت پرداخت‌های اعتباری است

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

نشست تخصصی «تلکو بانک ها» با رویکرد ایجاد ارزش افزوده از دو صنعت تکمیلی امروز با حضور نمایندگانی از اپراتورهای تلفن همراه و ثابت برگزار شد و موضوع بانکداری تلفنی نقد و زمینه های جدید پرداخت اعتباری تبیین شد. .

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، نشست تخصصی «تلکو بانک ها، اتصال دو صنعت برای استخراج منابع مشترک» ظهر امروز چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ در نهمین نمایشگاه تراکنش ایران با حمایت شرکت مخابرات ایران و با حضور نمایندگانی از همراه اول، ایرانسل و مخابرات ایران در مرکز ایجاد مرکز پروش فکری برگزار شد.

در ابتدای این نشست تخصصی، سید میثم سیدصالحی، معاون فناوری شرکت مخابرات ایران به عنوان مدیر این نشست تخصصی پیشنهاد کرد که تلکوبانک در واقع ایجاد مشترک دو صنعت بانک و مخابرات است و با توجه به جنبه فعالیت های مشترک آنها در سال های اخیر و فعالیت های نوآورانه است. در این دو صنعت پدید آمده است، اظهار داشت: مفهوم جدیدی برای اهداف عملیاتی نیست و قدمتی یک دهه دارد. اما یکی از جنبه های همگرایی این دو صنعت به دلیل فشار تقاضا از سوی مشتریان یا تنش بازار برای ارائه خدمات جدید و فناورانه در هر دو صنعت بوده است.

* اپراتورهای مخابراتی همیشه در لبه تکنولوژی بوده اند
وی با بیان اینکه شرکت های مخابراتی همواره سعی کرده اند برای حفظ مشترکین خود در لبه فناوری باشند، گفت: دغدغه حفظ مشترکان در کنار بانک ها نیز وجود دارد و این همگرایی در نهایت می تواند منجر به ارائه خدمات جدید شود. ، نرم و کم هزینه زیرا در روند بین المللی اکثر صنایع برای ادامه فعالیت نیاز به برقراری ارتباط گسترده با شرکت های مخابراتی دارند.

سید صالحی پس از ارائه موضوع کلی و بیان رویکرد این نشست تخصصی با طرح این سوال که در حوزه بانک های مخابراتی در دنیا چه اتفاقی افتاده است، به اعضای حاضر در پنل خیرمقدم گفت.

* تله بانک در ایران موضوع جدی نیست. باید به سراغ پرداخت های اعتباری بروید
مصطفی درجزی، مدیر کل کسب و کار شرکت محارول اول نیز از دیگر اعضای کلیدی حاضر در پنل بود که رویکرد آن بر بازار داخلی و راهکارهای عملی برای همکاری بانک ها و اپراتورها متمرکز بود.

وی با تاکید بر اینکه «تلکوبانک» راهکاری برای دسترسی بیشتر به آن است، گفت: بحث تله کوبانک در کشور ما چندان مورد بحث نیست زیرا خدمات بانکی را بسیار در دسترس قرار می دهند، زیرا هم خدمات بانکداری فناورانه داریم و هم امکان دارد از خدمات بانکی در هر مکانی استفاده کنید.

درجزی در واقع کاربرد بانکداری از راه دور را مختص کشورهایی دانست که دارای خدمات مخابراتی پیشرفته اما از نظر فناوری شبکه بانکی نسبتاً عقب مانده ای بودند.

اما از سوی دیگر مدیرکل بازرگانی سازمانی همراه اول موضوعاتی همچون «پرداخت های مالی در بستر موبایل» را از جمله موضوعات روز دنیا دانست که در جلسات اخیر ITU نیز به آن پرداخته است. ، و در نهایت به این نتیجه رسیدند که در این زمینه نیاز وجود دارد. یک تنظیم کننده مستقل از بانک ها و مخابرات وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه «پرداخت های نقدی» جایگاه خود را در دنیا از دست داده است و حتی در حمل و نقل شهری نیز دیگر از مسافران وجه نقد دریافت نمی شود، گفت: برای حرکت بر اساس این چارچوب جهانی، این اپراتورها کسانی هستند که می توانند غیر قابل ارائه کنند. – پرداخت نقدی به مسافران ایرانی که با خدمات رومینگ بین المللی خود به خارج از کشور رفته اند، حتی با وجود تحریم های ظالمانه بین المللی.

ارجاع دارجزی به موضوع پرداخت اعتباری و ابتکار عمل عملی که اپراتورهای تلفن همراه در این زمینه دارند ، وی را به سمت پرداختن به مزایای اساسی اپراتورهای غالب تلفن همراه مانند “نرخ نفوذ بالا” و “سیم کارتهای دائمی” سوق داد و به آن مراجعه کرد آنها را به عنوان پیش نیازهای ارائه خدمات پرداخت خرد مبتنی بر موبایل را بیاموزید.

وی همچنین یادآوری کرد: داده های بزرگ موجود در اپراتورهای تلفن همراه کشور یک مزیت است که می تواند به صنعت بانکی کشور کمک کند و رنگ را به بحث “اعتبار و ریزگردها” اضافه کند.

درجزی در این خصوص گفت: به عنوان مثال همراه اول با بیش از ۲۰ میلیون مشترک دائمی تلفن همراه می تواند به راحتی بحث «تأیید» را پیش ببرد و بر اساس اعتبار و رفتار مشترکان خود در شبکه نسبت به تامین اعتبار آنها اقدام کند. و قدرت خرید خود را بهبود بخشند.

* به دنبال حوزه هایی مانند خرید اعتباری هستیم
Baqir Samadi ، معاون رئیس جمهور دیجیتال ایرانیال ، که نماینده دیگر حاضر در این پانل از طرف اپراتورهای تلفن همراه بود ، اظهار داشت که مهمترین مزیتی که اپراتورهای تلفن همراه می توانند برای بانک ها ایجاد کنند ، کاهش هزینه های آنها است و اظهار داشت: اگر این همکاری باشد اپراتورها که امروز تشکیل می شود می توانند با پیشنهادات خود هزینه بانک ها را تا پنج برابر کاهش دهند.

وی بیان کرد: همچنین فکر می کنیم که توانایی تولید ابر اپلیکیشن هایی را در کشور داریم که هر آنچه بانک ها نیاز دارند را فراهم می کند و علاوه بر آن امنیت زیرساخت های ما می تواند پیشنهاد بسیار جذاب و مفیدی برای اپراتورها باشد تا به این سمت بیایند.

علاوه بر این ، صمدی در حال حاضر ورود ایراننل را به بحث بانکی از طریق کیف پول دیجیتال در نظر گرفت و یادآوری کرد: ما سعی کردیم این کار را بر اساس مجوز ارائه شده توسط بانک مرکزی انجام دهیم و ما همچنین به دنبال ورود به زمینه های دیگر مانند خریدهای اعتباری هستیم.

* Telebanking مفهوم ارائه خدمات بانکی در قالب یک خدمت است
بلال ماداج ، به عنوان مشاور در زمینه تحول دیجیتال موجود در این جلسه ، که نگاهی اجمالی به روندهای جهانی داشت ، اظهار داشت که “در جهان ، این جنبش از ارائه خدمات ارتباطی تا ارائه خدمات پلتفرم است”. هنگامی که این اتفاق می افتد، ارائه دهنده خدمات پلت فرم به عنوان ارائه دهنده خدمات ابری شناخته می شود و خدمات بانکی را به عنوان یک سرویس (BaaS) ارائه می دهد.

وی به توصیف فعالیت بانکهای مخابراتی ادامه داد و بر موقعیت شرکتهای مخابراتی به عنوان بازیکنان جدی در زمینه کیف پول و پرداخت تأکید کرد و نگاهی به مدل های کسب و کار و درآمد خود در قالب های “کیف پول پول موبایل” ، “طاقچه “. Preposition، “The Telco Neobank” و “The Super App” که برنامه های کاربردی آنها در اپراتورهای بین المللی در حال اجرا و پیاده سازی است.

* مخابرات به دنبال توسعه زیرساخت های ابری است

Amirreza Maheei ، مدیر کل ادغام فناوری اطلاعات از شرکت ارتباطات ایران ، ضمن همراهی و تأیید مذاکرات مدیران هامبل اول و ایرانل و نظرات آنها در مورد این صنعت ، اقدامات کلیدی ارتباطات را برای بنیاد و توسعه زیرساخت های ارتباطی بیان کرد می تواند به موضوع کمک کند بحث این جلسه پرداخت است.

وی گفت: شرکت ارتباطات از راه دور برای حل نگرانی های بانک ها و شرکت های پرداخت ، بستر ابری را در فیبر نوری فراهم می کند و به زودی تفاوت قابل توجهی در خدماتی که بر اساس ابر ارائه می شود احساس خواهیم کرد.

در پایان این جلسه ، که با ارائه مفاهیم و موضوعات مختلف در زمینه پرداخت اعتباری ، بانکداری موبایل ، امتیاز دهی به اعتبار از طریق شبکه تلفن همراه و … صنعت بانکی ، فضای تعامل شرکت کنندگان در جلسه با اعضای حاضر در پنل نیز فراهم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا