اخبار بورس

روند سودآوری “سلیم” صعودی است

نماینده سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم:

معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم گفت: روند سودآوری شرکت در سال های اخیر رو به افزایش بوده و حاشیه سودآوری همواره ۵۰۰ به ۱ همت بوده است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و ثابت بماند.

هیوا محمدی معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم در گفتگو با افق میهنتوضیح داد: شرکت سرمایه گذاری سلیم به عنوان یک موسسه مالی زیر نظر سازمان بورس به ثبت رسیده و فعالیت اصلی آن مشارکت در سهام و سرمایه گذاری است.

وی افزود: ساختار دارایی های شرکت به دو بخش سرمایه گذاری در سهام شرکت های غیر بورسی و سرمایه گذاری در سهام بورسی تقسیم می شود. در سال های اخیر فعالیت این شرکت در این زمینه ها بوده است. فعالیت های اصلی شرکت نیز شامل سرمایه گذاری های خاص شرکتی و سهام می باشد.

معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم در خصوص سودآوری «سلیم» ادامه داد: روند سودآوری شرکت در سال های اخیر رو به افزایش بوده و همواره در محدوده ۵۰۰ تا ۱ همت بوده است. و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و پایدار بماند.

محمدی خاطرنشان کرد: سود شرکت در سال جاری ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است. سود سال ۱۴۰۳ بر اساس بودجه تعیین شده یک تلاش است و بخشی از این مبلغ در سه ماهه اول محقق شده است.

وی در خصوص دارایی های «سلیم» گفت: ارزش دارایی های این شرکت بر اساس آخرین ارزیابی عرضه سرمایه لوتوس ۵ همت است و در روز بازگشایی ۷۰ درصد ارزش گذاری آن بازگشایی می شود. ارزش بازار این شرکت در روز افتتاحیه ۳.۵ همات می باشد. به عبارت دیگر، نسبت P/E شرکت ۷۰ درصد و قیمت افتتاحیه ۳.۵ درصد است. برنامه ریزی و پیش بینی ما این فرض را دارد که ارزش دارایی ها تا پایان سال به ۸ تا ۹ حمت برسد.

معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم تصریح کرد: ارزش خالص دارایی (NAV) شرکت در حال حاضر ۵ همت است و بر اساس استراتژی تدوین شده تا پایان سال به ۹ همت خواهد رسید. با این حال، اگر نسبت P/E آتی سهام را در نظر بگیریم، قیمت سهام معادل ۳۰ درصد NAV آتی خواهد بود و در مقایسه با سایر هلدینگ ها، قیمتی جذاب خواهد بود.

وی همچنین اظهار داشت: راهبردی را تدوین کرده ایم که تا پایان سال پرتفوی شرکت را از ۵ به ۹ افزایش دهیم که دور از دسترس نیست، اکثریت دارایی های سلیم را شرکت های غیر دولتی و با تصویب تشکیل می دهند در این شرکت ها ارزش روزانه دارایی ها افزایش چشمگیری خواهد داشت.

محمدی گفت: به عنوان مثال نماد «شفام» که در ماه گذشته معرفی شد بر اساس ارزش ۸۷۰ میلیاردی بود اما امروز ارزش آن بیش از ۱.۲ همات برآورد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا