اخبار بورس

روند صعودی بورس تضمین کننده رشد همه نماد‌ها نیست

کارشناس بازار سرمایه:

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بورس ایران در حال حاضر روند صعودی دارد، گفت: در شرایط کنونی نمی توان انتظار رشد یکسانی را از همه نمادها داشت.

فرزاد وجیحی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایران تحلیل وی تصریح کرد: خرید طلا فقط برای افرادی مناسب است که می خواهند سرمایه را حفظ کنند. با این حال، اگر به دنبال سودی فراتر از تورم هستید، باید در بازار سهام و صندوق های اعتباری سرمایه گذاری کنید. البته این نیاز به دانش تخصصی دارد. به همین دلیل، همه ممکن است از آن سود نبرند.

وی با تاکید بر اینکه کسب سود در بورس ایران یک اتفاق عادی است، افزود: به عنوان مثال افرادی که… بهمن ۱۴۰۲ با وجود کاهش به بازار آمد فروردین ماه ها هنوز در سود هستند. این روند مثبت بازار فعلا ادامه دارد و نمادهای ارزشمند برای شما سود به ارمغان می آورند.

این کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت سود سایر بازارها نیز اظهار کرد: خرید زمانی ارزش دارد که قیمت طلا به ۳ میلیون تا ۳ میلیون و دویست هزار تومان برسد. با این حال، رسیدن به این قیمت فرض بر این است که اتفاق خاصی در دنیای سیاست رخ نمی دهد و بازارها هیجان زده نمی شوند.

وجیحی با تاکید بر اینکه بهترین راه برای افزایش سرمایه ورود به بازار مولد است، گفت: خیلی ها فکر می کنند که بازار مسکن ریسک ندارد. مثلاً در زلزله بم همه خانه ها ویران شد. بنابراین، به طور کلی، فردی که می خواهد از سرمایه گذاری سود ببرد، باید طرز فکر خود را در مورد سرمایه گذاری تغییر دهد تا بتواند ریسک های معاملاتی را بپذیرد.

وی با اشاره به اینکه مردم در کشورهای پیشرفته بیشتر در بورس سرمایه گذاری می کنند، گفت: اما در ایران مردم بیشتر روی خودرو و املاک سرمایه گذاری می کنند زیرا این ذهنیت توسط دلالان در جامعه ایجاد شده است که خودرو و املاک هستند بهترین بازار برای سرمایه گذاری هستند. در واقع از این ذهنیت برای افزایش قیمت و کسب سود بیشتر با افزایش تقاضا برای املاک و خودرو استفاده می کنند.

این کارشناس با تاکید بر اینکه در حال حاضر بازار کریپتو پر ریسک و سودآور است، گفت: به طور کلی بازارهایی که ریسک بالاتری دارند، سود بیشتری نیز نصیب سرمایه گذاران می کنند.

وجیحی افزود: در این مقطع زمانی صندوق های ETF خارجی نیز بسیار سودآور هستند، اما برای سرمایه گذاری در بازارهای خارجی باید تخصص داشت.

وی تاکید کرد: اکنون سرمایه گذاران باید بتوانند بر اساس تحلیل تکنیکال و بنیادی سهام مناسب را انتخاب کنند. زیرا روند صعودی بورس به معنای رشد یکسان همه نمادها نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا