بانک و بیمه

روند قیمت جهانی طلا همچنان صعودی است| بهترین زمان خرید چه موقع است؟

بازار؛ گروه بین المللی: علیرغم ادامه تنش های شدید در خاورمیانه و گسترش آتش جنگی رژیم صهیونیستی علیه مواضع حزب الله لبنان، قیمت طلا بامداد دوشنبه در زمان معاملات آسیایی برای چهارمین روز متوالی کاهش یافت. در این میان نگاهی به اخبار مربوط به جنگ در خاورمیانه نشان می دهد که سطح درگیری ها روز به روز در حال افزایش است و نباید شاهد کاهش قیمت طلا باشیم.

مهم ترین عاملی که در روزهای آینده بر قیمت طلا تاثیر می گذارد، آمار بخش کار آمریکا است که روز جمعه منتشر شد. این خبر همچنین حاکی از ادامه سیاست فعلی فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره بانکی در هفته های آینده است که هر دو به حفظ سلطه و قدرت دلار در بازار کمک کرده است. علیرغم نگرانی های مداوم در مورد کندی اقتصاد آمریکا، وضعیت اقتصادی چین اندکی بهبود یافته است و طبق آخرین داده های موجود، به نظر می رسد دومین اقتصاد بزرگ جهان تا حدی از رکود گسترده تر خارج شده است.

در حال حاضر بهبود جزئی وضعیت اقتصادی چین و احتمال تشدید تنش ها در خاورمیانه دو عامل مهمی هستند که به نفع قیمت طلا خواهند بود. حتی اگر سیاست کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه های باقیمانده سال جاری ادامه یابد، طلا به روند صعودی خود باز خواهد گشت.

آمار بازار کار آمریکا در روز جمعه نیز امیدوارکننده بود که نشان می داد دولت این کشور در شهریورماه موفق به ایجاد ۲۵۶ هزار شغل جدید شده است. نرخ بیکاری نیز ۰.۱ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت و به ۴.۱ درصد رسید که می تواند فدرال رزرو را تشویق به کاهش بیشتر نرخ بهره در ایالات متحده کند. بر اساس آخرین برآوردهای گروه مالی CME، احتمال کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو در ماه نوامبر بیش از ۹۵ درصد است.

باید در نظر داشت که هنگام ورود به بازار برای خریدهای جدید، باید منتظر ماند تا قیمت از مقاومت مهم ۲۶۷۰ تا ۲۶۷۲ دلار عبور کند.

نکته دیگر مرتبط با اقتصاد چین این است که بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی بانک مرکزی این کشور، میزان ذخایر طلای چین برای پنجمین ماه متوالی ثابت مانده و تا پایان سال جاری میلادی به حدود ۷۳ میلیون اونس رسیده است. سپتامبر. ظاهرا پکن قصد فروش طلای ذخیره شده خود را ندارد و این موضوع ممکن است امیدواری سرمایه گذاران بازار طلا را نسبت به عدم عرضه طلا در مقیاس بزرگ از سوی بانک مرکزی چین افزایش دهد. همانطور که می دانیم عدم عرضه سازمان یافته و گسترده طلا یا سایر فلزات می تواند به معنی عدم کاهش محسوس قیمت ها در بازار باشد و بنابراین باید گفت که وضعیت چین نیز با اهمیت غرفه ها مطابقت دارد. برای طلا و سرمایه گذاران این فلز گرانبها.

تحلیل فنی قیمت طلا

در زمان نگارش این مقاله، قیمت طلا به ۲۶۴۳ دلار رسید که نسبت به روز گذشته حدود یک درصد کاهش داشت. با وجود کاهش قیمت طلا در روزهای اخیر، باید گفت که روند میان مدت قیمت این فلز گرانبها همچنان صعودی است و اصلاح قیمت چند روز اخیر ناشی از تغییر روند قیمتی طلا نیست. . با این حال، باید در نظر داشت که هنگام ورود به بازار برای خریدهای جدید، باید منتظر ماند تا قیمت از مقاومت مهم ۲۶۷۰ تا ۲۶۷۲ دلار عبور کند.

تنها در این صورت می توان گفت که روند صعودی قیمت به احتمال زیاد تا مقاومت بعدی یعنی ۲۵۸۵ دلار ادامه خواهد داشت. حتی اگر هر یک از عوامل اساسی ذکر شده در بالا تغییر کند، مانند دور شدن از وضعیت فعلی و نسبتاً کنترل شده ناشی از جنگ در خاورمیانه، این احتمال وجود دارد که قیمت طلا به بالاترین حد جدید خود برسد. از ۲۷۰۰ دلار

با این حال، اگر روند اصلاح قیمت در چند روز آینده ادامه یابد، حمایت اصلی از قیمت طلا در ۲۶۳۰ دلار قرار دارد که به عنوان یک حمایت فوری نیز عمل می کند. اما شکستن این حمایت ممکن است قیمت را به منطقه ۲۶۰۰ دلار کاهش دهد و در صورت از بین رفتن این حمایت، قیمت ممکن است تا سطح ۲۵۶۰ دلار اصلاح شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا