روند نزولی بهنوش در تولید و فروش / درآمد غبهنوش با تکیه بر تورم مواد غذایی رشد کرد
شرکت Behnoush -iran در چهار ماه اول سال با افت تولید سه درصد و کاهش پنج درصد ، با گردش مالی عملیاتی ۵ درصد افزایش یافت. این تضاد بین کاهش فروش و پرش فروش به دلیل افزایش نرخ فروش و تورم مواد غذایی است.
براساس Business News ، فعالیت ماهانه Behnoush ایران در سه ماهه اول سال جاری ، تولید کلی شرکت ۲ میلیون واحد را به ۵ میلیون واحد بررسی کرد که این نشانگر کاهش سه درصد در مدت مشابه سال قبل است.
بیشترین افت تولید ، گروه آبمیوه است که با کاهش ۵ ٪ نقش مهمی در عقب نشینی تولید کلی ایفا کرده است. آب آشامیدنی نیز ۵ درصد و کاهش روند ۱ ٪ است.
در مقابل ، تنها محصولی که تولید را به میزان قابل توجهی افزایش داده است ، گروه شبکه انرژی ، که ۵ ٪ رشد کرده و به رشد تقاضای بازار واکنش نشان می دهد. تولید ماست نیز ۲ درصد افزایش یافته است.
کاهش در فروش بهنوش
مبلغ فروش این شرکت نیز از حدود ۲ میلیون واحد به ۵ میلیون واحد کاهش یافته و کاهش ۵ درصد را در معرض دید خود قرار داده است.
Mali -e -Shair با کاهش ۸ درصد و کاهش ۵ درصد بیشترین میزان کاهش را داشت. این دو گروه هنوز بخش بزرگی از نمونه کارها شرکت را تشکیل می دهند.
از طرف دیگر ، نوشیدنی ها و انرژی قادر به جبران برخی از محصولات دیگر با افزایش ۵ ٪ و آب آشامیدنی با جهش ۵ ٪ بودند.
کسب درآمد بهنو با تکیه بر تورم غذا پرش می کند
با کاهش تولید و فروش ، نکته اساسی عملکرد مالی شرکت افزایش فروش ۵ ٪ به دلیل تورم غذایی بود. گردش مالی این شرکت ۹۵۱ میلیارد تومن در چهار ماه اول در مدت مشابه امسال به ۲،۹۶۹ میلیارد تومان رسیده است.
شایان ذکر است که گردش مالی این شرکت از فروش سودا و انرژی با پرش ۲ ٪ به ۲ میلیارد تومانس رسیده است. مبلغ فروش شایر نیز ۵ ٪ به ۶۵۶ میلیارد میلیارد تومانس افزایش یافته و بزرگترین منبع درآمد بود. جوگ و ماست نیز ۵ ٪ یا ۵ ٪ افزایش یافت.
در نگاه اول ، رشد فروش ایران به طور کلی می تواند نشانه مثبتی از عملکرد شرکت باشد ، اما یک معاینه دقیق تر نشان می دهد که این رشد به دلیل افزایش قیمت فروش بوده است.
در وضعیت فعلی که در آن بازار محصول مصرفی باعث کاهش قدرت خرید و افزایش حساسیت به قیمت می شود ، ادامه این روند می تواند با خطر کاهش تقاضا و اشباع فروش همراه باشد.
گزارش های بیشتر در صفحه بازار سرمایه را بخوانید.