محیط زیست

روند کاهش دمای هوا در اصفهان تداوم دارد/ پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق در استان

نوید حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار افق میهن در خصوص پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده گرادیان فشار طی امروز تا چهارشنبه شانزدهم. خرداد در نیمه شمالی استان قرار دارد.

وی افزود: این وضعیت می تواند باعث افزایش سرعت باد همراه با گرد و غبار و کاهش دید افقی در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان شود، بنابراین از روز سه شنبه تا پایان هفته شرایط ناپایداری همرفتی در استان وجود دارد. قسمت های شمالی و غربی در شب و اوایل شب آماده است

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: بر این اساس در مناطق مستعد وزش باد شدید موقت و رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود که شدت ناپایداری از چهارشنبه تا جمعه هفته جاری است.

وی درباره صدور هشدار تراز زرد هواشناسی با ورود سامانه گرادیان فشار و وزش باد نسبتا شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در استان تصریح کرد: فعالیت این سامانه از روز گذشته آغاز شده و تا پایان روز سه شنبه ادامه خواهد داشت. پانزدهم خرداد همراه با بادهای شدید تا شدید، تندبادها و طوفان های لحظه ای، گرد و غبار، کاهش دید، آلودگی و کیفیت هوا است.

حاجی بابایی گفت: فعالیت این سامانه در مناطق شمالی، شرقی و مرکزی به ویژه اصفهان، اردستان، انارک، با درودکاشان، آران و بیدگل، نطنز، نایین، نسخهمهاباد، خوروبیابانکچوپان، نجف آباد، مورچه تو خوردیلنجان (زرین شهر)، مبارکه، کهپایه و کبوترآباد شامل می شود

وی بیان کرد: اختلال در ترافیک جاده ای، شهری و روستایی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش کیفیت هوا در حد گروه های حساس، شکستگی درختان و احتمال سقوط از ارتفاع، سقوط ساختمان ها. ناپایدار و کار نیمه وقت یکی از خطرات خاص سیستم مذکور می باشد.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: نداشتن فعالیت در فضای باز به ویژه گروه های حساس، پرهیز از فعالیت در ارتفاع، به تعویق انداختن سفرهای غیر ضروری به استان های شمالی و شرقی، نداشتن پارکینگ و پارک خودرو. زیر درختان، ساختمان های نیمه مستقل کار کردن توصیه شده.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت آینده میانگین دمای هوا در مناطق شمال شرق استان بین دو تا سه درجه کاهش می یابد، تصریح کرد: وی گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز ۳۵ درجه بالای صفر و کمینه آن در صبح فردا ۱۸ درجه خواهد بود. می رسد.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: خمینی شهر، فلورجان و لنجان با بیشینه دمای ۳۶ درجه، فریدونشهر با کمینه دمای ۸ درجه به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق استان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا