فرهنگ و هنر

رونق ادامه دار معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا/ حضور بدون واسطه خریدار و فروشنده شیشه جام در بورس

جواد فلاح پیشنهاد کرد:

مدیر بازارهای مالی بورس کالای ایران با اشاره به روند مطلوب اوراق گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا، گفت: هر گواهی سپرده شمش طلا ۰.۱ گرم شمش طلا یا ۱۰۰ قطعه طلا با عیار ۹۹۵ است و این معاملات انجام می شود. مورد استقبال اشخاص حقیقی و حقوقی قرار می گیرد. مواجه شده است


افق میهنی –

جواد فلاح مدیر بازارهای مالی بورس کالای ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: معاملات گواهی سپرده شمش طلا از اواخر زمستان دو سال پیش در بورس کالا آغاز شد و تا روز شنبه ۲ تیرماه جاری در سال ۶ تن و ۷۷۸ کیلوگرم گواهی سپرده شمش طلا وجود داشت. طلا معامله می شود.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: تامین کنندگان شمش طلا در بورس کالا عمدتاً معادن داخلی کشور هستند. امسال نیز در فروردین ماه ۴۴۶ کیلوگرم، اردیبهشت ۷۵۵ کیلوگرم در خرداد، ۶۹۱ کیلوگرم در خرداد و ۶۶۱ کیلوگرم در ۳ تیر ماه در بورس کالا معامله شد.

وی افزود: هر گواهی سپرده شمش طلا ۰.۱ گرم شمش طلا یا ۱۰۰ قطعه طلا با عیار ۹۹۵ است و اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند این اوراق را خریداری کنند. همچنین محدودیت ۵۰ کیلوگرمی اموال برای اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال شده است که البته این محدودیت برای صندوق های سرمایه گذاری با پشتوانه طلا وجود ندارد و می توانند گواهی سپرده شمش طلا را به هر میزانی که بخواهند خریداری کنند.

خرید شیشه بدون واسطه با گواهی سپرده در بورس کالا

فلاح در ادامه در خصوص معامله ظروف شیشه ای در بازار گواهی سپرده گفت: معامله شیشه شیشه در بازار گواهی سپرده بورس کالا به صورت مستمر انجام می شود و معاملات ثانویه ندارد و نمادهای معاملاتی آن می تواند باشد. در یک روز معاملاتی در هفته معامله می شود. عرضه کنندگان شیشه در بورس کالا، تولیدکنندگان این محصول هستند و مصرف کنندگان آن عمدتاً صنایع تبدیلی شیشه هستند و بدون واسطه، گواهی شیشه را به صورت گواهی سپرده خریداری می کنند.

وی افزود: قیمت در بورس بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا کشف می شود و دامنه نوسان قیمت گواهی سپرده شیشه شیشه ای مثبت و منفی ۱۰ درصد است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: در سال اول معاملات شیشه در بورس کالا با توجه به شرایط قیمت ها رقابتی بود اما از سال گذشته با توجه به تغییرات بازارهای جهانی و داخلی افزایش تولید و کاهش تقاضا، تقریبا هیچ افزایش قیمتی وجود نداشت. امسال افزایش قیمتی در زمینه گواهی سپرده شیشه در بورس کالا صورت نگرفته است.




آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا