فناوری

رونق جدید اقتصادی در آمریکا «در نتیجه استفاده بیشتر از ربات‌ها»

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

گزارش جدید اقتصادی چهارشنبه دوم اسفند منتشر شده، نشان می دهد که استفاده بیشتر از ربات های صنعتی و استفاده از هوش مصنوعی نقش مهمی در انعطاف پذیری اقتصاد آمریکا و ایجاد رونق اقتصادی جدید در این کشور داشته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بسیاری از شرکت ها و کارخانه ها در سراسر آمریکا با استفاده از ربات ها و هوش مصنوعی علاوه بر آموزش کارگران برای کار با فناوری های پیشرفته، بهره وری را افزایش داده و هزینه های تولید را کاهش داده اند.

این گزارش به بررسی این سوال می پردازد که چگونه بزرگترین اقتصاد جهان علیرغم مشکلات اخیر توانسته رشد سریع و نرخ بیکاری پایین داشته باشد.

اقتصاد آمریکا با قدرت غیرمنتظره ای از رکود همه گیر کووید-۱۹ خارج شده بود، اما از ابتدای بهار دو سال پیش، با افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، بسیاری از اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند که به دلیل سنگین تر شدن نرخ بهره هزینه استقراض و افزایش مشکلات اقتصادی، وارد دوره تبدیل به یک رکود جدید می شود.

با ادامه افزایش نرخ بهره، افزایش تورم، افزایش دستمزدها و کمبود نیروی کار، بسیاری از شرکت ها به استفاده از ربات ها و ماشین هایی که با هوش مصنوعی کار می کنند متکی هستند. اکنون پس از مدتی کارایی این رویکرد جدید آغاز شده و روند رو به رشدی را نشان می دهد.

تحقیقات جدیدی که آسوشیتدپرس در گزارش خود به آن اشاره کرده است، نشان می‌دهد که پیشرفت‌های فن‌آوری شغل‌های بیشتری را در بلندمدت ایجاد می‌کند.

بسیاری از اقتصاددانان و بازرگانان ابراز امیدواری کرده اند که رونق بهره وری ادامه یابد و هوش مصنوعی به کار گرفته شده در کار کارخانه ها، انبارها، فروشگاه ها و ادارات، افزایش بهره وری را تسریع کند.

این گزارش همچنین افزایش بهره وری را ناشی از رضایت بیشتر کارگران دانسته است که از جمله آنها توانسته اند در سه سال گذشته شغل خود را تغییر دهند و با یافتن شغل جدید دستمزد بیشتری دریافت کنند. برخی از این افراد در خانه کار کرده اند و مهارت ها و دانش خود را از راه دور در خدمت شغل جدید خود قرار داده اند.

رشد اقتصادی ایالات متحده برای ششمین سه ماهه متوالی در سه ماهه پایانی از سال ۲۰۲۳ به رشد خود ادامه داد و عملاً بسیاری از ارزیابی های بدبینانه قبلی از رکود ناشی از نرخ های بهره بالا را شکست داد.

با تقویت بازار کار، تعداد شهروندانی که برای دریافت مقرری بیکاری ثبت نام کرده اند در دوره اخیر کاهش یافته است.

اقتصاد آمریکا نسبت به اقتصاد سایر کشورهای ثروتمند دارای افق روشن تری ارزیابی شده است و صندوق بین المللی پول نیز در پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴ به ویژگی های منحصر به فرد اقتصاد این کشور اشاره کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا