اخبار اقتصاد ایران

رونمایی از خودروی برقی جدید ایران‌خودرو | ۴۲۰ کیلومتر با یکبار شارژ

ری را در حال حاضر پرچمدار و مهم ترین محصول ایران خودرو است و این شرکت تمام تلاش خود را برای حضور موفق در سگمنت کراس اوورها انجام می دهد.

ایران تحلیل به نقل از خبرآنلاین، کمتر خودرو دوستی است که از دیروز ماجرای «ررا» برقی ایران خودرو را در فضای مجازی نخوانده باشد، اما از این خودرو بیشتر از ماجرای اگزوز چه می دانیم. ?

با توجه به تحولات صنعت خودروی جهان و واردات خودروهای برقی و هیبریدی به ایران، ایران خودرو و سایر خودروسازان در تلاش هستند تا خودروهای برقی خود را معرفی و تولید کنند. یکی از دستاوردهای ایران خودرو در زمینه خودروهای برقی، معرفی مدل برقی ری است. در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو که همچنان در حال برگزاری است، ایران خودرو در کنار معرفی تارا برقی از Ra برقی نیز رونمایی کرد.

ری را در حال حاضر پرچمدار و مهم ترین محصول ایران خودرو است و این شرکت تمام تلاش خود را برای حضور موفق در سگمنت کراس اوورها انجام می دهد.

ریرا یا پروژه K 125 بر اساس پلت فرم نسل دوم پژو ۲۰۰۸ ساخته و طراحی شده است. پژو ۲۰۰۸ تنها در نسل اول در بازار ایران حضور داشت، اما اینکه ایران خودرو چگونه پلت فرم نسل دومی را که هرگز وارد ایران نشد خریداری کرد و خودرویی بر اساس آن طراحی کرد جای سوال است. علاوه بر تفاوت قوای محرکه این مدل با نسخه بنزینی، از نظر ظاهری نیز تفاوت هایی بین این دو مدل وجود دارد.

تریم رنگ آبی در سرتاسر خودرو دیده می شود که نشان دهنده برقی بودن ری است. در نمای جلو، قسمت مشبک به صورت نسبتاً بسته طراحی شده و تناسب خوبی با سایر اجزا دارد.

قسمت عقب به جز اضافه شدن نوشته EV در گوشه سمت چپ تغییری نکرده است. نکته ای که بحث های زیادی را به همراه داشته است مربوط به دیفیوزر خودرو در این قسمت است. در خودروهای برقی اثری از اگزوز نیست، اما جای تعجب است که در خودروهای برقی هنوز اگزوزها خارج نشده اند.

حتی اگر ایران خودرو برای اسپرت بودن ری این کار را کرده باشد باز هم عجیب است چرا که هیچ خودروسازی در دنیا برای حفظ اسپرت بودن خودروی برقی خود اگزوزها را حذف نکرده است!

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که این خودرو نسخه آزمایشی پیش تولید است و نباید آن را مدل نهایی دانست.

در فضای داخلی، همان عناصر آبی و سفید وجود دارد که ری را به یاد الکتریکی بودن می اندازد. امیدواریم این تریم رنگی در نسخه تولیدی نیز عرضه شود چرا که ظاهری جذاب و شیک به کابین ری می دهد.

ویژگی های ری برقی با مدل بنزینی آن تفاوتی نخواهد داشت. سنسور نور و باران، چهار کیسه هوا، سانروف، ترمز دستی برقی، نگه داشتن خودکار، تهویه مطبوع اتوماتیک، استارت دکمه ای، دنده پشت فرمان، شارژر بی سیم تلفن همراه، صفحه نمایش لمسی چند رسانه ای، تنظیم گرمکن و برقی صندلی های جلو، برق فرمان، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، تنظیم حالت رانندگی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی و سربالایی و … از جمله امکانات این خودرو است. البته امیدواریم در آینده از این میزان امکانات کاسته نشود.

در نسخه برقی ری از موتور الکتریکی با قدرت ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور نهایی ۳۰۰ نیوتن متر استفاده شده است. ظرفیت باتری های این خودرو ۵۳ کیلووات ساعت است که با شارژرهای خانگی به مدت ۱۰ ساعت به طور کامل شارژ می شود.

یکی از مسائل مهم در تمامی خودروهای برقی، برد این خودروها با یک بار شارژ است. طبق استاندارد NEDC، Ray Ra برقی با یک بار شارژ می تواند ۴۲۰ کیلومتر را طی کند که عدد قابل قبولی برای این خودرو است. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که این اعداد و ارقام بر اساس شرایط استاندارد اعلام می شود و قطعا میزان سفر این خودرو در واقعیت کمتر از رقم اعلام شده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا