فناوری

رونمایی از رنو۵ الکتریکی به عنوان نماد تلفیق نوستالژی و نوآوری؛ خودروی برتر سال ۲۰۲۴ هم معرفی شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

این خودروساز فرانسوی روز دوشنبه در نمایشگاه ژنو از رنو ۵ الکتریکی رونمایی کرد، مدلی که از پرفروش ترین خودروی سال ۱۹۷۲ الهام گرفته شده است و رنو امیدوار است این مدل نوستالژیک بتواند موفقیت ۵۲ سال پیش خود را تکرار کند.

این سدان کوچک و جمع و جور که طرح ساخت آن در سال ۲۰۲۱ راه اندازی شد، به وضوح نشانه هایی از مدل پنج دهه پیش را در طراحی بدنه و شکل چراغ ها به همراه دارد.

اگرچه رنو ۵ (R5) در مرکز تلاش های رنو برای ساخت خودروهای برقی مقرون به صرفه قرار دارد، اما این خودروساز فرانسوی اعلام کرده است که ابتدا نسخه قدرتمندتر و گران قیمت تر را در نیمه دوم سال جاری عرضه خواهد کرد.

رونمایی از رنو 5 برقی به عنوان نمادی از ترکیب نوستالژی و نوآوری؛  بهترین خودروی سال 2024 نیز معرفی شدرنو ۵ برقی

این نسخه دارای باتری ۵۲ کیلووات ساعتی با برد ۴۰۰ کیلومتر (۲۴۹ مایل) خواهد بود. سپس رنو نسخه دیگری از این مدل را با باتری ۴۰ کیلووات ساعتی و برد ۳۰۰ کیلومتر روانه بازار خواهد کرد که قیمت آن ۲۵۰۰۰ یورو (حدود ۲۷۰۰۰ دلار) خواهد بود.

رونمایی از رنو 5 برقی به عنوان نمادی از ترکیب نوستالژی و نوآوری؛  بهترین خودروی سال 2024 نیز معرفی شدرنو سنیک، خودروی منتخب سال ۲۰۲۴

در جریان نمایشگاه خودروی ژنو که در سال ۱۹۰۵ آغاز شد، خودروی منتخب سال ۲۰۲۴ نیز معرفی شد.

در میان شش فینالیست که توسط خودروسازانی مانند بی‌ام‌و، کیا موتورز و پژو معرفی شدند، رنو سنیک با ۳۲۹ امتیاز عنوان بهترین خودروی سال ۲۰۲۴ را از آن خود کرد.

ژیل لو بورن، رئیس بخش فنی و مهندسی رنو، هنگام دریافت این جایزه، آن را نمادی از خروج رنو از بحرانی دانست که از سال ۲۰۲۰ گریبانگیر این شرکت شده بود.

فینالیست های امسال شامل BMW سری ۵، ولوو EX30، کیا EV9، پژو E-3008/3008 و تویوتا C-HR بودند. همچنین برای اولین خودروساز چینی، BYD با خودروی مدل Seal در لیست فینالیست ها قرار گرفت.

نمایشگاه خودروی ژنو که برای اولین بار از زمان شیوع ویروس کرونا برگزار می شود، از ۲۷ فوریه تا ۳ مارس برای عموم باز است.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا