فناوری

رونمایی از سرویسی مبتنی بر واقعیت افزوده در صنعت مخابرات توسط همراه اول

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

Hamal Awl در منطقه “آینده ارتباطات” خود در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۳ از سرویس توسعه یافته مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده رونمایی کرده است که توانایی تعمیر و نگهداری تجهیزات ارتباطی را فراهم می کند.

به گفته اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، فناوری واقعیت افزوده یا AR به عنوان یکی از فناوری های پیشرو می تواند در صنایع مختلف مرتبط با مخابرات کاربرد گسترده ای داشته باشد.

واقعیت افزوده امکان ادغام عناصر مجازی با دنیای واقعی را فراهم می کند و به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از دستگاه های هوشمند خود محیط اطراف خود را به صورت بصری تغییر دهند یا بهبود بخشند.

یکی از چالش های اساسی در بهینه سازی و نگهداری سایت های مخابراتی، نیاز به بازدید میدانی همزمان با تعامل با دفتر است و لازم است کارشناسان با تجربه کافی از این سایت ها بازدید کنند. بنابراین ممکن است در تمام نقاط کشور و همچنین در تمام مناطق متخصصین با تجربه کافی در دسترس نباشند و یا مهارت لازم برای تعمیر و نگهداری تجهیزات را نداشته باشند.

هدف این سیستم مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده توسعه یافته توسط همراه اول “تعمیر و نگهداری تجهیزات ارتباطی” است که یکی از قابلیت های این سیستم، شبیه سازی تجهیزات سایت های مخابراتی و آموزش فرآیندهای نصب و نگهداری تجهیزات به شیوه ای واقع بینانه .

همچنین این سامانه باید امکان برقراری تماس و دیدارهای تصویری با مخاطبان را به منظور همکاری و راهنمایی یکدیگر در تعمیر تجهیزات از راه دور و با استفاده از فناوری واقعیت افزوده فراهم کند.

فرآیند عملیاتی به این صورت است که در قسمت دستیار از راه دور این سیستم، با استفاده از فناوری واقعیت افزوده، دو نفر می توانند به یکدیگر متصل شوند که یکی از آنها متخصص ارشد و دیگری متخصص خردسال یا مشتری است. در این پلتفرم فرد ارشد قادر است تصویر ویدئویی زنده دوربین فرد خردسال را در سیستم خود مشاهده کند.

همچنین با استفاده از عناصر از پیش تعیین شده و طراحی روی محیط فرد جونیور در قالب واقعیت افزوده، او را در مراحل مختلف راهنمایی کنید.

به عنوان مثال، در سناریویی که یک فرد جوان مستقر در یک سایت مخابراتی با مشکل مواجه می شود، می تواند از طریق پلت فرم با یک فرد ارشد در مرکز تماس تماس گرفته و او را در موقعیت خود قرار دهد. سپس فرد ارشد می تواند مشکل را بررسی کرده و با استفاده از واقعیت افزوده، راه حل ها و دستورالعمل ها را مرحله به مرحله در محیط نیروی جوان نشان داده و او را برای حل مشکل راهنمایی کند.

در قسمت دستورالعمل های کاری با استفاده از این سیستم می توان دستورالعمل های مختلفی را که به طور سنتی روی کاغذ به کاربر منتقل می شود با استفاده از فناوری واقعیت افزوده در محیط واقعی اعمال کرد تا در سریع ترین زمان و بدون احتمال سوء تفاهم در عملیات و بدون نیاز به متخصص ارشد، برخی از عملیات ها توسط تکنسین در محل انجام می شود.

قابلیت های کاربردی این سیستم نیز عموما شامل مواردی مانند امکان برقراری تماس تصویری بین کاربران سیستم، ابزار برچسب گذاری، دستورالعمل های کاری، مشاهده داده ها و اطلاعات فنی و ضبط جلسات می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا