فناوری

رونمایی از شبکه خصوصی 5G همراه اول در نمایشگاه تلکام

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

سحاب آل در نمایشگاه بین المللی تلکام ۲۰۲۳ ضمن رونمایی از راهکار جامع شبکه تلفن همراه خصوصی ۵G، یکی از اپلیکیشن های مبتنی بر شبکه خصوصی را نیز مدل سازی و پیاده سازی کرده است.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (تلکام ۲۰۲۳) که با محوریت «تحول و اتصال دیجیتال» در حال برگزاری است، نمایشگاه جامع راه حل های شبکه تلفن همراه خصوصی در منطقه تخصصی ۵G.

این راه حل که یک شبکه خصوصی است و در دنیا با نام اختصاری NIB نیز شناخته می شود، ترکیبی از اجزای متعدد یک شبکه کامپیوتری در یک دستگاه واحد است که مبتنی بر شبکه سلولی است و به سرعت پیاده سازی می شود و هدف توسعه و ایجاد آن این است که شبکه ای اضطراری و منعطف را فراهم کند.

First Companion این شبکه تخصصی را بر اساس هسته های ۴G و ۵G مدل سازی و پیاده سازی کرده است و تمامی اجزای آن در لایه های دسترسی، هسته و انتقال در داخل یک مینی رک قرار گرفته اند.

مدیریت شبکه های ارتباطی نیز از طریق پنل های مدیریت و مانیتورینگ شبکه انجام می شود و علاوه بر آن چند بستر هوش مصنوعی و IOT نیز برای آن در نظر گرفته شده است که می تواند خدمات اینترنت اشیا و هوش مصنوعی را در اختیار کاربران این شبکه قرار دهد.

با توجه به اینکه “نسل پنجم ارتباطات” علاوه بر ایجاد تجربه اینترنت پرسرعت برای کاربران، تاثیر عمده آن بر صنعت و تجارت همزمان با رونمایی و معرفی “شبکه پرسرعت خصوصی” خود در این زمینه است. رویداد، یکی از اصلی ترین برنامه های کاربردی ۵G مبتنی بر شبکه خصوصی نیز مدل سازی و پیاده سازی شده است.

مشتریان اصلی این راه حل جدید و توسعه یافته اپراتور تلفن همراه اول، صنایعی هستند که بیش از همه نیازمند پردازش سنگین و در محل هستند و یا به دلایل امنیتی به دنبال شبکه غیر دولتی و خصوصی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا