ورزشی

رونمایی از فناوری بزرگ AFC در جام ملت‌های آسیا

به گزارش سایت AFC، داوران جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ قطر می توانند با فناوری آفساید نیمه اتوماتیک در این رقابت ها روند تصمیم گیری خود را بهبود بخشند. به این ترتیب این اولین بار است که فناوری آفساید نیمه اتوماتیک در مسابقات آسیایی حضور پیدا می کند.

این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا را به اولین کنفدراسیون فوتبال جهان تبدیل می کند که این فناوری را در مسابقات خود پیاده می کند. AFC بر بهبود عملکرد و دقت داوران در طول مسابقات تاکید دارد و این تصمیم نیز در راستای تعهد AFC به داوری عادلانه است.

شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، گفت: “داوران ما به عنوان یکی از بهترین ها در جهان شناخته می شوند و اولین فناوری آفساید نیمه اتوماتیک قطعا به آنها کمک می کند تا استانداردهای بالاتری را رعایت کنند.”

این فناوری از ۱۲ دوربین تخصصی استفاده می کند که به صورت استراتژیک برای ردیابی موقعیت دقیق توپ و بازیکنان در زمین بازی استفاده می شود. موقعیت بازیکنان و سایر اعضای بدن مربوط به قوانین آفساید مشخص می شود و به داور کمک می کند تا بهترین تصمیم ممکن را بگیرد.

این فناوری با استفاده از هوش مصنوعی شامل بررسی دقیق و سریع موقعیت بازیکنان است. زمانی که بازیکنی در موقعیت آفساید قرار دارد، هشداری به داور VAR ارسال می‌شود که می‌تواند فورا موقعیت بازیکن را بررسی کند. البته تصمیم نهایی در زمین بازی همیشه بر عهده داور خواهد بود.

پس از اتمام مراحل تصمیم گیری، تصاویر سه بعدی این بازیکن بر روی صفحه های تلویزیونی در ورزشگاه نمایش داده می شود تا هواداران از جزئیات تصمیمات داوری مطلع شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا