فناوری

رونمایی از هوش مصنوعی اپل؛ چت‌جی‌پی‌تی چگونه آیفون‌، آی‌پد و مک را متحول کرد؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

روز دوشنبه، پس از مدت ها انتظار، اپل از استراتژی هوش مصنوعی خود رونمایی کرد که در آن فناوری جدید هوش اپل را در مجموعه برنامه های خود از جمله سیری و چت ربات ChatGPT در دستگاه های هوشمند ادغام کرد. خودش استفاده کرد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل به همراه دیگر مدیران ارشد این شرکت طی کنفرانسی دو ساعته به تشریح قابلیت های جدید دستیار صوتی سیری پرداختند.

کاربران آیفون، آی‌پد و مک از وجود ChatGPT در سیری سود می‌برند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مکالمات عمیق‌تری با سیری نسبت به قبل داشته باشند، سؤالات بیشتری بپرسند و پاسخ‌های دقیق‌تری دریافت کنند.

هنگامی که ChatGPT فعال می شود، طیف نور رنگی صفحه نمایش دستگاه را پوشش می دهد. سیری جدید به اطلاعات شخصی کاربر دسترسی کامل دارد. همچنین به کاربر این امکان را می دهد تا دستوری برای استفاده از آن برای انجام کارهایی مانند نوشتن بهتر متن ایمیل، یافتن پیوست های مورد نیاز در قالب فایل های متنی، صوتی و تصویری صادر کند.

استراتژی هوش مصنوعی جدید اپل به کاربران این امکان را می دهد تا برخی از کارهای روزانه خود را به سیری بسپارند. به عنوان مثال، پر کردن فرم‌ها با یافتن اطلاعات و عکس‌های شخصی یا یافتن مدارک شناسایی و همچنین یافتن عکس‌ها یا موسیقی‌های دریافتی یا ذخیره‌شده بسیار آسان‌تر و سریع‌تر از قبل شده است.

بر اساس ویژگی های هوش مصنوعی جدید این شرکت، کاربر همچنین می تواند اقدامات درون برنامه ای را انجام دهد و به عنوان مثال از سیری بخواهد پادکستی را که یکی از دوستانش برای او ارسال کرده است، پیدا کند و پخش کند.

همچنین سیری این قابلیت را پیدا کرده است که بر اساس دستور کاربر، عکس و فیلم را ویرایش کند یا متنی را خلاصه کند و برای کاربر دیگری ارسال کند. سیری این قابلیت را پیدا کرده است که تن صدا و پیامک شما را بسته به خواسته و شرایط کاربر تغییر دهد.

ساخت ایموجی ها نیز با همکاری سیری آسان تر و متنوع تر از قبل شده است و این ابزار هوش مصنوعی می تواند محتوای تماس های صوتی را نیز به متن تبدیل کرده و خلاصه کند و برای ذخیره یا اشتراک گذاری آماده کند.

سیری اکنون قادر است کاربران را برای انجام کارهایی که می خواهند انجام دهند راهنمایی کند و قدم به قدم آنها را پیش ببرد.

مدیران اپل اعلام کردند که قصد دارند از ترکیبی از پردازش روی دستگاه و رایانش ابری برای تقویت ویژگی‌های هوش مصنوعی استفاده کنند. این بدان معناست که ویژگی‌های تقویت‌شده هوش مصنوعی در جدیدترین مدل‌های آیفون، آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس، و مدل‌های آینده مجهز به تراشه A17 Pro و همچنین مک‌های مجهز به تراشه‌های سری M در دسترس خواهند بود.

اپل همچنین به کاربران محصولات خود قول داده است که با عرضه نسخه ۱۸ سیستم عامل iOS خود، نه تنها قابلیت های سیری بهبود می یابد، بلکه صفحه نمایش آیفون نیز قابلیت شخصی سازی بیشتری خواهد داشت و به افراد کمک می کند تا از اطلاعات شخصی خود بیش از پیش محافظت کنند.

دستیار صوتی سیری در iOS 18 علاوه بر دستورات صوتی قادر به درک و اجرای دستورات متنی نیز خواهد بود. طبق گفته اپل، سیری می تواند به جای کاربران از اپلیکیشن ها استفاده کند.

در پایان این جلسه، مدیران اپل قول دادند که ChatGPT از پایان سال ۲۰۲۴ وارد آیفون ها، آیپدها و مک بوک ها خواهد شد و به سیری در اجرای بهتر دستورات کاربر کمک خواهد کرد.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا