خودرو

رونمایی از کیا K5 سدان جذاب و پرقدرت کره‌ای


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش ایران تحلیل، کیا K5 یک سدان سایز متوسط ​​با طراحی زیبا و امکانات فراوان است که توسط خودروساز کره ای KIA ساخته شده است. کیا K5 به دلیل دارا بودن قوی ترین موتورها، فضای داخلی زیاد، فناوری های پیشرفته و ایمنی بالا در بین مصرف کنندگان بسیار محبوب است. کیا K5 با طراحی خشن و خوش ساخت خود اولین انتخاب بسیاری از افرادی است که به دنبال خودرویی جذاب و کارآمد هستند. کیا K5 در چند تیپ در بازار به فروش می رسد که نسخه متوسط ​​آن وارد بازار ایران می شود. در زیر به بررسی بیشتر خودروی کیا K5 پرداختیم.

K5 را وارد کنید

در دهه ۱۹۷۰، طراحان خودروهایی مانند بیوک ریویرا، قسمت مرکزی داشبورد را کمی به سمت راننده متمایل کردند تا دسترسی او به کنترل‌ها را آسان‌تر کنند و البته فضای داخلی خودرو به دو قسمت مجزا تقسیم می‌شد: راننده و مسافر پس از چند دهه، اکنون این الگو در بسیاری از خودروها از جمله کیا K5 استفاده می شود. همانطور که در تصاویر نمای داخلی این خودرو مشاهده می کنید، نمایشگر سیستم چندرسانه ای و کنترل های پایینی آن کمی به سمت راننده متمایل شده است. این صفحه نمایش جدا از مجموعه پانل ابزار است، اما به اندازه کافی نزدیک به گیج ها قرار دارد که بیننده بتواند آن را به عنوان یک صفحه نمایش تمام عرض درک کند.

صندلی پایین و صندلی های چند قسمتی مکمل شخصیت اسپرت کیا K5 در فضای داخلی است. با این حال، این هنوز هم یک سدان خانوادگی است زیرا فاصله بین دو محور ۲۸۵۰ میلی‌متری برای پذیرایی از چهار بزرگسال با اندازه متوسط ​​کافی است، اگرچه فضای سر عقب ممکن است کمی محدود باشد.

طراحی کیا K5

طرفداران برند کیا با کیا استینگر آشنایی زیادی دارند. این سدان اسپرت و تحسین برانگیز فروش خوبی نداشت، اما زمینه ساز تغییرات عمده در سبد محصولات این شرکت شد. کیا K5 یکی از اولین خودروهایی است که تحت تاثیر استینگر قرار گرفت و نتیجه آن ساخت خودرویی اسپرت و متفاوت بود تا جایی که چینی ها در تقلید از آن دچار مشکل شدند!

طراحی کیا K5 دارای جلوپنجره و چراغ های سنتی کیا با الگوی طراحی جدید است. این چراغ ها دارای خطوط نامنظمی هستند که نه تنها زیبایی به این خودرو می بخشند بلکه چیز خاصی را نیز می بخشند. در نمای جانبی کیا K5 شاهد ظاهری نسبتا ساده با یک فرورفتگی کوچک هستیم و البته رینگ های آلیاژی خودرو نیز بر جذابیت ظاهری آن افزوده است. در نمای عقب کیا K5 نیز می توان الگوی نور شبکه ای را مشاهده کرد که در محصولات شرکت شریک هیوندای نیز استفاده شده است. طراحان کیا موفق به ایجاد الگوی متفاوتی برای ستون C شده اند تا ظاهری کوپه مانند به این خودرو ببخشد که برای عموم جذاب باشد.

چه K5

امکانات و تجهیزات کیا K5

راحتی همیشه یکی از مزیت های اصلی خودروهای کره ای بوده است و کیا K5 نیز از آن پیروی می کند. از ویژگی های این خودرو می توان به: شش ایربگ، رادار نقطه کور، کروز کنترل، سیستم کنترل کشش و پایداری، هشدار خروج از خط، نوربالای خودکار، سیستم تهویه دو منطقه ای، سیستم استارت ورود و کنترل بدون کلید اشاره کرد. کنترل از راه دور، سیستم چند رسانه ای با صفحه نمایش ۸ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی، سنسور پارک و دوربین دید عقب.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا