ورزشی

رونمایی علی پروین از دخترانش؛ دختران سلطان یکی از یکی زیباتر

تصویر علی پروین در کنار دخترانش که به تازگی منتشر شده است:

زندگی شخصی و علاقه علی پروین به فوتبال از دوران کودکی

علی پروین در روز سوم مهر او در سال ۱۳۲۵ در تهران، کوچه غریبان، محله بازار به دنیا آمد. او پنجمین فرزند یک خانواده بزرگ ده نفره است. علی پروین در یکی از کوچه های بازار قدیم تهران به دنیا آمد. خیابانی که علی پروین در آن متولد شد «غریبان» نام داشت.

علاقه پروین به فوتبال از همان دوران کودکی شکل گرفت. در همان سال ها خانواده اش به محله دولاب (خیابان عارف) نقل مکان کردند. این حرکت تاثیر زیادی در افزایش علاقه او به فوتبال داشت زیرا محله دولاب به دلیل وجود زمین های سفالی فراوان از جمله زمین نادر، زمین زروز، زمین عارف و… در بین علاقه مندان به فوتبال محبوبیت داشت.

در مهرماه ۱۳۳۲ وارد دبستان شد و در مدرسه توحید به تحصیل پرداخت، اما علاقه شدید به فوتبال مانع پیشرفت تحصیلی او شد.

فوتبال جدی علی پروین از نوجوانی شروع شد

پروین از دوازده سالگی و از زمین عارف واقع در خیابان هفدهم به طور جدی فوتبال بازی می کرد. شهریور و آبادی شیوا و غیاشی را راه انداخت. اولین تیمی که به آن پیوست تیم عارف بود که با تلاش جعفر بیگی تاسیس شد. پروین در جوانی به البرز پیوست که در واقع تیم دسته دومی باشگاه کیان بود. مدیریت این تیم بر عهده علی الهی و داود معروف بود.

درخشش و بازی های قابل قبول او باعث شد در سال ۱۳۳۴ به تیم کیان بپیوندد که در آن زمان مربیگری منصور امیر آصفی و بازیکنانی چون پرویز قلیچ خانی، گودرز حبیبی و عزت جانمالکی را در اختیار داشت. او دو سال در باشگاه کیان عضویت داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا