ترندهای روز

رژیم غذایی روزانه قهرمانان: بهترین ورزشکاران المپیک برای داشتن بهترین عملکرد چه می‌خورند؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

ساعت های بی شمار تمرین ورزشی تنها راه قهرمان شدن نیست و بهترین ورزشکاران جهان با بهبود عملکرد ذهنی و تغذیه ای خود در کنار تمرینات مناسب تعادل را در زندگی خود حفظ می کنند.

در عین حال، هیچ روش یکنواختی برای غذا خوردن برای ورزشکاران وجود ندارد و برخی رژیم غذایی پر پروتئین و کم قند را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر رژیم غذایی تمام کربوهیدرات را ترجیح می دهند. مایکل فلپس، صاحب بیشترین مدال طلا در بازی های المپیک، برای رسیدن به اهداف ورزشی خود روزانه ۱۰۰۰۰ کالری مصرف می کرد.

در ادامه مصاحبه برخی از قهرمانان المپیک ۲۰۲۳ با سایت رسمی المپیک ۲۰۲۴ در مورد رژیم غذایی آنها را می خوانید:

لی کیفر، قهرمان شمشیربازی

قهرمان المپیک و دانشجوی پزشکی لی کیفر برای حفظ عملکرد خود به عنوان شمشیرباز، رژیم غذایی متعادلی را بدون محدودیت های سخت دنبال می کند. او و همسرش گرگ ماینهارت که او نیز یک المپیکی است، هر سال با یک متخصص تغذیه در مرکز آموزشی ایالات متحده مشورت می کنند. علیرغم جثه کوچکش، مقدار قابل توجهی غذا مصرف می کند و از رژیم های غذایی بسیار سخت پرهیز می کند تا از الگوهای غذایی ناسالم خودداری کند.

ترجیح او برای شب قبل از مسابقه، پروتئین بدون چربی با برنج و سبزیجات است. او همچنین صبح مسابقه را با میوه، تخم مرغ و ماست همراه با “قهوه فراوان” می گذراند. آب نبات مورد علاقه فعلی او کوکی های کرامبل است که هر هفته طعم جدیدی ارائه می دهد.

تامارا تیبو بوکسور کانادایی؛ گیاه خواری

تامارا تیبو، بوکسور کانادایی و قهرمان میانه وزن جهان در سال ۲۰۲۲، گیاهخوار است. او به دلایل محیطی و علاقه به این رژیم از کودکی این رژیم را دنبال می کرد. به گفته تیبو، این رژیم گیاهخواری نیازهای سلامتی و تغذیه ای او را تامین می کند. اگرچه او در ابتدا در مورد رژیم غذایی خود بسیار سخت گیر بود، اما اکنون در سفر در این مورد انعطاف پذیرتر شده است، زیرا دریافت پروتئین مورد نیاز بدون مصرف گوشت در حین رقابت در سراسر جهان می تواند چالش برانگیز باشد. .

جوئل ویلیامسون، بوکسور اهل گویان

جوئل ویلیامسون بوکسور گویانایی که با وزن ۶۳.۵ کیلوگرم در بازی های پان آمریکن ۲۰۲۳ شرکت خواهد کرد، رژیم غذایی غنی از میوه ها و کم قند را دنبال می کند. وی خاطرنشان کرد که بوکسورها اغلب نیاز به کاهش وزن دارند که در صورت خوردن نادرست می تواند باعث احساس ضعف در آنها شود. ویلیامسون توضیح داد که حفظ فیزیک بدنی قوی در حین کاهش وزن نیازمند یک رژیم غذایی استراتژیک است.

مگی مک نیل، قهرمان شنا و عاشق بستنی

مگی مک نیل در بازی‌های پان آمریکای ۲۰۲۳ با کسب ۵ مدال طلا و ثبت رکورد بیشترین برد توسط یک کانادایی در این بازی‌ها، فوق‌العاده بوده است. علیرغم موفقیتش، او هنوز از غذاهایی مانند بستنی لذت می برد. او هنگام تمجید از غذا در دهکده ورزشکاران در سانتیاگو ۲۰۲۳، از کمبود دسر شکایت کرد. رژیم غذایی او به ما یادآوری می کند که می توان ورزشکار بود و از خوردن بستنی لذت برد.

او در مصاحبه ای اختصاصی با وب سایت المپیک، به عشق خود به بستنی و لذت بردن از امتحان فرهنگ های مختلف اشاره کرد و در عین حال مطمئن شد که قبل از مسابقه غذا می خورد تا احساس خوبی داشته باشد.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا