ارزهای دیجیتال

رکوردشکنی صنعت استخراج بیت کوین در استفاده از انرژی پایدار

به گزارش ایران تحلیل، در یک حرکت بزرگ زیست محیطی در صنعت ارزهای دیجیتال، استفاده از انرژی پایدار در استخراج بیت کوین (BTC) به رکورد ۵۴.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ رسید که ۳.۶ درصد رشد داشت.

اخیراً نتایج تجزیه و تحلیل ESG در مورد استفاده از انرژی پایدار منتشر شده است و با در نظر گرفتن این ارقام مشخص شده است که استخراج بیت کوین در حال حاضر بزرگترین مصرف کننده چنین منابعی در میان زیربخش ها است.

استفاده از انتشار متان برای استخراج بیت کوین

یکی از یافته های مهم این تحقیق، استفاده از عملیات استخراج بیت کوین خارج از شبکه است که توسط انتشار متان تامین می شود. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که تولیدکنندگان کوچک نفت در کانادا و ایالات متحده برای سوزاندن گاز طبیعی حق امتیاز پرداخت می‌کنند. برخی نیز مستقیماً متان ساطع می کنند که تشخیص آن دشوار است.

با این حال، برخی از شرکت های معدنی رویکرد آگاهانه تری نسبت به محیط زیست اتخاذ کرده اند. این کار با استفاده از متان تهویه شده برای تولید برق برای استخراج بیت کوین انجام می شود. این روش اثرات زیست محیطی تخلیه گاز به اتمسفر را کاهش می دهد. در نتیجه، شبکه بیت کوین اکنون انتشار گازهای گلخانه ای خود را ۷.۳ درصد کاهش داده است.

در ادامه این گزارش به پیشرفت این صنعت در تولید انرژی های تجدیدپذیر خارج از شبکه نیز اشاره شده است. نمونه ای از آن کشف عملیات معدنی است که انتشار متان را کاهش می دهد. این موارد به افزایش اتکای بیت کوین به منابع انرژی پایدار کمک کرده است.

این گزارش نشان می دهد که شبکه های جهانی به تدریج سبزتر می شوند و سالانه ۰.۷ درصد بهبود می یابند. این تغییر رویه منجر به بهبود ۲۹ درصدی شدت انتشار برای استخراج کنندگان بیت کوین در شبکه نسبت به سال ۲۰۲۱ شده است.

ماینرها برای نصف شدن آماده می شوند

رویداد نصف کردن بیت کوین که برای آوریل ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است شامل کاهش پاداش بلاک برای ماینرها می شود که در نتیجه نرخ ایجاد بیت کوین های جدید کاهش می یابد.

این سیاست برای کنترل پوشش شبکه در نظر گرفته شده است. اگرچه این کاهش پاداش بخشی از طراحی ذاتی بیت کوین است، اما چالش های منحصر به فردی را برای ماینرها ایجاد می کند.

انتظار می رود هزینه های تولید و هزینه های نقدی هر بیت کوین که به ترتیب حدود ۱۶۸۰۰ و ۲۵۰۰۰ دلار در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ بوده است به ۲۷۹۰۰ دلار و ۳۷۸۰۰ دلار افزایش یابد.

تحلیلگران انتظار دارند میانگین هزینه تولید ماینرها پس از نصف شدن حدود ۳۷۸۵۶ دلار باشد. این افزایش هزینه ها به دلیل کاهش پاداش و نیاز ماینرها به گسترش عملیات خود برای حفظ سودآوری است.

این تغییر به سمت استفاده از انرژی پایدار در استخراج بیت کوین نشان دهنده گام مهمی در مسئولیت زیست محیطی صنعت کریپتو است. همانطور که صنعت کریپتو برای نصف شدن آماده می شود، تمرکز بر پایداری احتمالا نقش مهمی در توسعه آینده و تصویر عمومی آن ایفا خواهد کرد.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا