ترندهای روز

رکوردی جدید در تعداد میلیونرهای جهان

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دویچه وله: تعداد افرادی که دارایی آنها حداقل به یک میلیون دلار می رسد به بیش از ۲۲ میلیون نفر رسیده است. رقمی بی سابقه در ۲۷ سال گذشته. بیشتر میلیونرهای جهان در ایالات متحده زندگی می کنند.

شرکت مشاور «کپ جمینی» در جدیدترین گزارش خود درباره «ثروت جهانی» اعلام کرد که در سال گذشته ۲۲.۸ میلیون نفر در جهان حداقل یک میلیون دلار دارایی قابل سرمایه گذاری داشتند که ۵.۱ درصد بیشتر از سال قبل و بالاترین نرخ The زمان اولین ارزیابی در سال ۱۹۹۷ بود.

بر اساس این گزارش، ثروت ثروتمندان در سال گذشته به رکورد جدید ۸۶.۸ تریلیون دلاری رسید. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۲۲ معادل ۴.۷ درصد افزایش است.

بیشترین نرخ افزایش دارایی های ثروتمندان در آمریکای شمالی ثبت شده است. این گزارش می گوید که ثروت ثروتمندان در آمریکای شمالی با ۷.۲ درصد افزایش به ۲۶.۱ تریلیون دلار و تعداد افراد ثروتمند با افزایش ۷.۱ درصدی به ۷۴۳۱ نفر رسیده است.

نویسندگان این گزارش، اقتصاد قوی، کاهش تورم و رونق بازار سهام را از عوامل اصلی این امر برشمردند.

در حال حاضر، در رتبه بندی ثروتمندان جهان، ایالات متحده همچنان در صدر کشورهای دارای بیشترین تعداد میلیونرها قرار دارد. پس از آن ژاپن در رتبه دوم و آلمان در رتبه سوم قرار دارند. بر اساس این طبقه بندی، حدود ۷ میلیون و ۴۰۰ میلیونر در آمریکا، حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ میلیونر در ژاپن و حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ میلیونر در آلمان وجود دارد.

چین با ۱.۵ میلیون میلیونر در رتبه چهارم این رتبه بندی قرار دارد.

شرکت Capgemini از سال ۱۹۹۷ به طور سالانه گزارش ثروت جهانی را منتشر می کند و برای تهیه این گزارش ۷۱ کشور جهان که بیش از ۹۸ درصد از درآمد ناخالص ملی جهانی و ۹۹ درصد از ارزش بازار سهام جهانی را به خود اختصاص داده اند مورد بررسی قرار گرفته است. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا