فرهنگ و هنر

رکورد افتتاحیه با نمایش مولانا و شمس در روز نخست شکست :: ایران تحلیل

فیلم «مست عشق» در ۳ روز اول اکران خود توانست ۲۱۴ هزار بیننده جذب کند و رکورد افتتاحیه سینمای ایران در دهه های اخیر را بشکند.

به گزارش ایران تحلیل، صبح روز پنجشنبه ششم اردیبهشت در گزارشی اشاره کردیم که ماست عشق رکورد فروش اولین روز سینمای ایران پس از انقلاب را شکسته است و تنها در روز چهارشنبه ۵۱ هزار بیننده این فیلم را تماشا کرده اند.

این تازه آغاز راه است چرا که اکنون دومین رکوردشکنی قابل توجه این فیلم نیز به دست آمده است و جدیدترین اثر حسن فتحی با جذب ۲۱۴ هزار بیننده توانسته رکورد افتتاحیه سینمای ایران در دهه های اخیر را بشکند.

مست عشق در ۳ روز اول نمایش خود ۲۱۴ هزار نفر را به سینماها کشاند و ۱۵ میلیارد و ۲۸۳ میلیون تومان فروخت. ۳۱۲ اکران، کشاندن ۲۱۴ هزار نفر به سینماها و فروش ۱۵ میلیارد و ۲۸۳ میلیون تومانی.

این رکورد افتتاحیه در شرایطی به دست آمد که این آمار در دست فیلم پرفروش «ما با هم هستیم» با ۱۲۷ هزار بیننده بوده است. افتتاحیه هزارپا با ۱۲۶ هزار مخاطب، فروشنده با ۱۲۱ هزار، گشت ۳ با ۱۱۷ هزار تماشاگر و نهنگ انبار ۲ با ۱۱۳ هزار مخاطب، پر زرق و برق ترین افتتاحیه های سینمای ایران تاکنون بوده اند.

در این سال تمساح خونین با ۱۱۰ هزار بیننده و سال گربه با ۱۰۸ هزار بیننده شلوغ ترین افتتاحیه ها را داشتند و در حال حاضر مست عشق تقریبا دو برابر تعداد بیننده داشت که رکوردی بی سابقه در یکی دو دهه اخیر بوده و کمیاب به حساب می آید. در تاریخ سینمای ایران خواهد بود

اکران مست عشق در آمار کلی سینمای ایران در سال جاری نیز تاثیر مثبتی داشته است، به طوری که سینما ۱۴۰۳ طی ۳۸ روز افتتاحیه، ۲۵ درصد افزایش مخاطب نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. به این نتیجه می رسیم که در آینده باید منتظر ماند تا این فیلم رکوردهای متفاوت دیگری را بشکند.

مست عشق روز چهارشنبه با ۵۱ هزار مخاطب ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان فروخت. این فیلم برای روز پنجشنبه ۷۰ هزار بیننده داشت و ۵ میلیارد و ۴۴ میلیون تومان فروخت. روز جمعه ۹۳ هزار نفر از این فیلم دیدن کردند و گیشه این فیلم به ۶ میلیارد و ۶۵۳ میلیون تومان رسید.

اکران دیدنی مست عشق در آمار کلی سینمای ایران در سال جاری نیز تاثیر مثبتی داشته است به طوری که سینما ۱۴۰۳ طی ۳۸ روز افتتاحیه ۲۵ درصد رشد تماشاگر داشته که اتفاق بسیار خوبی است. .

سینمای بهار امسال حالا سه جانبه شده است و رقابت سالم و خوبی بین تمساح خونین، سال گربه و دکل عشق در جریان است که با وجود افزایش مخاطبان سینما، گیشه خوبی را برای این آثار به ارمغان می آورد و سینمای ایران به عنوان یک کل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا