بانک و بیمه

رکورد بزرگترین افزایش سرمایه از محل سود انباشته در تاریخ بازار سرمایه

به گزارش ایران تحلیل به نقل از بانک ملت، این جلسه که با حضور بیش از ۶۵ درصد سهامداران و به ریاست مسعود نصر اصفهانی، رئیس هیئت مدیره این بانک برگزار شد، پس از ارائه گزارش توسط رضا تشکیل شد. دولت آبادی مدیرعامل بانک ملت و قرائت گزارش حسابرس و بازرس قانونی، سهامداران با افزایش ۱۰۱ درصدی سرمایه بانک ملت از محل سود انباشته موافقت کردند.

این مرحله از افزایش سرمایه بانک ملت بدون نیاز به آورده نقدی سهامداران به مبلغ ۳۵۷ میلیارد ریال صورت گرفت که در قالب سهام پاداش به سهامداران این بانک اعطا شد. با این افزایش سرمایه، علاوه بر بهره مندی از معافیت های مالیاتی، جایگاه نخست این بانک در بازار سرمایه به عنوان بزرگترین بانک بورسی کشور تثبیت شد و سرمایه آن از ۳۵۳ هزار میلیارد ریال به ۷۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

این گزارش می افزاید، سهام بانک ملت از ابتدای امسال تا کنون ۴ درصد رشد داشته است دی ماه با بازدهی ۴۵.۲۲ درصدی در صدر بازدهی بانک های بورسی قرار دارد. در این جلسه سید کاظم چاوشی نایب رئیس هیئت مدیره و مدیر ارشد بانک ملت به صورت حضوری و آنلاین به سوالات سهامداران در خصوص عملکرد مالی بانک پاسخ داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا