بانک و بیمه

رکورد تاریخی قیمت طلا باز هم شکست| افزایش قیمت جهانی طلا به ۲۵۸۹ دلار!

بازار؛ گروه بین المللی: همانطور که انتظار می رفت در هفته های اخیر، همزمان با انتشار خبر تصمیم جدی و احتمالی فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره بانکی در ماه سپتامبر، قیمت طلا افزایش یافت. قیمت جهانی طلا صبح روز دوشنبه همزمان با بازارهای آسیایی برای سومین روز متوالی به رشد خود ادامه داد و به ۲۵۸۹ دلار رسید و رکورد تاریخی جدیدی را برای این فلز گرانبها به ثبت رساند.

اکنون همه نگاه ها به نشست مهم کمیته بازار آزاد فدرال رزرو فدرال رزرو است که قرار است اواخر این هفته برگزار شود. از سوی دیگر، شاخص دلار که نشان دهنده سهم دلار آمریکا در بازار ارز و قدرت آن در این بازار است، در یک ماه گذشته نیز به پایین ترین سطح خود رسیده است که نشانه خوبی از ادامه احتمالی افزایش قیمت طلا در بازار

دو عامل مهم و تعیین کننده در بازار طلای منتهی به انتخابات آمریکا، نرخ بهره بانکی و سوال انتخاباتی است که هر دو به نفع طلا عمل می کنند.

بالاترین حد شاخص دلار در یک ماه ۱۰۷ بود و اکنون شاخص برای سومین روز متوالی کاهش یافته و به کانال ۱۰۰ سقوط کرده است.

نکته دیگری که در بررسی مبانی بازار طلا باید مورد توجه قرار گیرد این است که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بی ثباتی بازار این کشور ناشی از انتخابات، بخش مهمی از سرمایه در گردش سرمایه گذاران از بین رفت. در مورد بازار طلا، دو عامل مهم و تعیین کننده در بازار طلا تا زمان انتخابات آمریکا، نرخ بهره بانکی و مسئله انتخاباتی است که هر دو به نفع طلا عمل می کنند.

اما دو بانک مرکزی مهم دیگر جهان یعنی بانک مرکزی ژاپن و بانک مرکزی انگلیس نیز در پایان این هفته نشستی را برگزار خواهند کرد که بر روی تعیین سیاست‌های جدید پولی و بانکی و نتایج آن تمرکز خواهند کرد همچنین بر روی تاثیر بر بازار طلا تمرکز خواهد کرد. اما تصمیمات فدرال رزرو مانند سایر بازارهای مالی در اولویت سرمایه گذاران در بازار طلا باقی مانده و بیشترین تاثیر را بر این بازار خواهد داشت.

در شرایط فعلی، توصیه می شود که خریدهای هیجانی را باز نکنید و به یاد داشته باشید که محدوده قیمت فعلی فقط برای فروشندگان مناسب است نه برای خریداران.

تحلیل شرکت های هلدینگ بانکی بزرگ نشان می دهد که فدرال رزرو بعید است در مرحله اول کاهش نرخ های بانکی، نرخ بهره را بیش از ۵۰ واحد کاهش دهد. برآوردهایی که توسط گروه بزرگ مالی CME نیز تایید شد. بنابراین، جهش بزرگ بالاتر از ارزش فعلی قیمت طلا قابل تصور نیست. اما مهمترین نکته این است که روند کاهش نرخ سود بانکی پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قطعا ادامه خواهد داشت و این به معنای افزایش قدرت و قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

رکورد تاریخی قیمت طلا باز هم شکست قیمت جهانی طلا به 2589 دلار رسید!

در حال حاضر، شاخص های فنی کلیدی، به ویژه RSI 14 روزه، نشان می دهد که قیمت در منطقه تحت فشار خرید است. مقاومت کلیدی پیش از طلا روی ۲۵۹۰ دلار است و اگر گاوها نتوانند بر این مقاومت غلبه کنند، احتمال کاهش و اصلاح تا سطح ۲۵۵۰ دلار وجود دارد. علاوه بر این، در صورت تداوم کاهش، می‌توانیم شاهد اصلاح بیشتر قیمت تا سطح حمایت بعدی، یعنی ۲۵۳۱ دلار باشیم. در شرایط فعلی، توصیه می شود که خریدهای هیجانی را باز نکنید و به یاد داشته باشید که محدوده قیمت فعلی فقط برای فروشندگان مناسب است نه برای خریداران. برای خرید با قیمت مطمئن بهتر است تا اصلاح قیمت به سطوح ذکر شده فکر کنید. با این حال، توصیه می شود نتایج جلسه مهم کمیته بازار آزاد فدرال در آخر هفته را برای درک و تجزیه و تحلیل مسیر بازار در روزهای آینده بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا