اخبار بورس

رکورد تامین مالی “تکیمیا” در نخستین سال فعالیت/ طراحی ابزار مناسب پوشش ریسک حائز اهمیت است/ درآمد ۷۳۰ میلیارد تومانی “تکیمیا” در سال گذشته

مدیرعامل کیمیا سرمایه گفت:

مدیرعامل صندوق کیمیا گفت: پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در روزهای آینده با نماد «کیمیانگر» آغاز می شود. در طرح ۱۴۰۳ صندوق های ویژه دیگری مانند صندوق کاتد، صندوق طلا و صندوق بازنشستگی تکمیلی داریم.

مهرداد فرح آبادی، مدیرعامل تامین سرمایه کیمیا در گفتگو با ایران تحلیلوی در خصوص برگزاری مجمع عمومی این شرکت توضیح داد: تامین مالی کیمیا در سال ۱۴۰۱ مجوز فعالیت خود را دریافت کرد.
وی افزود: علیرغم اینکه سال سخت و پرکاری را پشت سر گذاشتیم، توانستیم در زمینه ایجاد زیرساخت، نرم افزار، سخت افزار و پرسنل عملکرد خوبی داشته باشیم و مجوزهای لازم را در حوزه نرم افزاری دریافت کنیم. خلقت دریافت کند.

فرح آبادی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ در دو منطقه بای ساید و سیل ساید عملیات قابل توجهی انجام دادیم. دو صندوق “Onyx” و “Azerin” راه اندازی شد. این صندوق در کمتر از یک سال ۳.۵ میلیون دارایی دارد. صندوق آذرین نیز به دو تقسیم دارایی دست یافته است. هر دو صندوق عملکرد خوبی داشته اند و در عین حال بازدهی خوب، پایدار و باکیفیت بالایی برای تامین سرمایه ایجاد کرده اند.

مدیرعامل کیمیا سرمایه تصریح کرد: علاوه بر این مدیریت صندوق مدیریت بازار مس از سرمایه تمندان به سرمایه کیمیا منتقل شده است که نشان دهنده منبع درآمدی مطمئن برای شرکت است.

وی در خصوص برنامه های آتی «تکیمیا» خاطرنشان کرد: پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در روزهای آینده با نماد «کیمیانگر» آغاز می شود. در طرح ۱۴۰۳ صندوق های ویژه دیگری مانند صندوق کاتد، صندوق طلا و صندوق بازنشستگی تکمیلی داریم.

فرح آبادی ادامه داد: موفق شدیم ۹ میلیارد تومان برای ۶ بنگاه اقتصادی بزرگ کشور تامین مالی کنیم. ظاهرا ۲۱۵۰ میلیارد تومان تعهد پذیرفتیم. این میزان در مقایسه با سایر شرکت های تامین سرمایه در سال اول فعالیت یک رکورد محسوب می شود. در سال گذشته اکثر اوراق منتشر شده در بازار سرمایه شامل ۳۸۰ سهم بود که از این تعداد ۶۴ سهم برای بخش خصوصی بود. مشارکت ۱۵ تا ۲۰ درصدی در تأمین مالی شرکت‌های بخش خصوصی، نویدبخش فصل جدیدی در تأمین منابع مالی شرکت‌های کشور است.

مدیرعامل این شرکت تامین سرمایه افزود: در مجموع موفق شدیم ۷۳۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم که نشان دهنده رشد ۷۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته و رشد ۲۴ درصدی نسبت به بودجه شرکت است. همچنین ۶۵۲ میلیارد تومان سود خالص و سود هر سهم ۳۲۶ ریال ثبت کردیم.

وی ادامه داد: در مجموع، درآمد خالص، درآمد عملیاتی، کل درآمد و سود هر سهم تقریباً ۲۵ درصد بالاتر از بودجه بوده است.

فرح آبادی با نگاهی به چالش های این صنعت در کشور تصریح کرد: این صنعت در تمام دنیا یکی از صنایع پرخطر محسوب می شود. با این حال، طراحی و نصب ابزارهای مناسب حفاظت از خطر مهم است. علاوه بر مخاطرات سنتی این صنعت، به دلیل شرایط خاص سیاسی در کشور با انواع ریسک های سیاسی نیز مواجه هستیم که می تواند بیش از علت باشد.

مدیرعامل تامین سرمایه کیمیا در این خصوص توضیح داد: دو ریسکی که تامین مالی را در سال جاری به خطر می اندازد به دلیل صدور گواهینامه ۳۰ درصدی بانک مرکزی در پایان سال گذشته و افزایش نرخ موثر تامین مالی در بازار سرمایه است. ; ریسک عمدتاً در نوسانات نرخ بهره و نرخ نقدینگی نهفته است. تامین مالی امسال در معرض هر دوی این خطرات است.

به نظر می رسد بهبود نسبت کفایت سرمایه و ابزارهای پوشش ریسک حرفه ای می تواند کمک شایانی به کنترل این دو ریسک در صنعت در بازار سرمایه داشته باشد.

وی در خصوص برنامه های تامین مالی آتی کیمیا گفت: با توسعه ابزارهای جدید، هوشمند و بهینه، طرحی کامل و جامع برای ما تهیه شده است. بخصوص برای شرکت ملی صنایع مس ایران و پروژه های عظیمی که این شرکت دارد.

مدیرعامل «تکیمیا» گفت: در حوزه بای ساید، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلف و صندوق‌های ویژه مانند صندوق‌های کالایی و صندوق‌های کاتدی راه‌اندازی کرده‌ایم و بهبود سرمایه گذاری وجوه و در انتشار اوراق قرضه. بنابراین انواع صندوق ها و رشد صندوق هایی که در حال حاضر داریم در دستور کار قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا