اقتصاد جهان

رکورد دزدی از فروشگاه های انگلیس با تشدید بحران تورم

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، روزنامه انگلیسی گاردین به نقل از داده های رسمی این کشور گزارش داد که بحران هزینه های زندگی در انگلیس به افزایش بی سابقه دزدی از مغازه ها منجر شده است، در حالی که مردم به طور فزاینده ای به بازار می روند. برای خرید غذا سیاه می شوند.

به گفته این روزنامه، کنسرسیوم خرده‌فروشی بریتانیا تخمین می‌زند که سرقت خرده‌فروشی در سال ۲۰۲۳ ۱ میلیارد پوند (۱.۳ میلیارد دلار) برای صنعت هزینه خواهد داشت.

در همین حال، داده های وزارت خانه نشان می دهد که سرقت از فروشگاه ها به بالاترین سطح خود از زمان شروع ثبت رسیده است، در حالی که تعداد پرونده های حل نشده نیز افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، بیشترین اقلام سرقتی گوشت، پنیر و شیرینی است که معمولاً اقلامی با ارزش بالا و قابل فروش مجدد هستند. این اقلام به مقدار زیاد از فروشگاه ها و کامیون ها به سرقت می روند تا دوباره بفروشند.

اندرو گوداکر، مدیر اجرایی انجمن خرده‌فروشان مستقل بریتانیا، می‌گوید: «بحران هزینه‌های زندگی باعث شده مردم به دنبال راه‌های جایگزین برای تهیه اقلام مورد نیاز خود باشند.»

گوداکر دریافت که فروشگاه‌هایی که سابقه دزدی در آنها وجود نداشته است گزارش داده‌اند که سارقان کل قفسه‌ها را در چند ثانیه پاک کرده‌اند.

وی افزود: فکر می کنم این اتفاقات به این دلیل است که بازار سیاه (این اقلام) بسیار بزرگتر شده است.

در همین حال، وندی چمبرلین، افسر پلیس سابق که اکنون یک نماینده لیبرال دموکرات و رهبر گروه پارلمانی است، تأکید کرد که جای تعجب نیست که مردم از ابزارهای مجرمانه برای به دست آوردن غذا استفاده می کنند زیرا قیمت اقلام غذایی ضروری “به طور قابل توجهی افزایش یافته است”. .

به گفته چمبرلین، فقر غذایی در بریتانیا در این زمان از سال می‌تواند بسیار جدی شود، زیرا بانک‌های مواد غذایی (موسسات خیریه توزیع غذا) فقط اقلام ضروری را ارائه می‌کنند که عموماً نه “جذاب و نه مغذی” هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا