ترندهای روز

رکورد قیمت خانه در تهران شکست

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

فرارو: قیمت مسکن در تهران طی دو ماه گذشته که آمار بانک مرکزی از تحولات بازار پایتخت منتشر نشد، متری ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت. اکنون طبق آمارهای رسمی متوسط ​​قیمت مسکن در تهران به بیش از ۸۵ میلیون مترمربع رسیده است که بیش از هر زمان دیگری است.

افزایش قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران یکسان نیست و به عنوان مثال در منطقه ۱۶ که بخشی از جنوب پایتخت است با افزایش قیمت تقریبا ۱۵ درصدی مواجه هستیم. با فرض ۸۵ میلیون متر مربع به عنوان میانگین قیمت مسکن در تهران، ارزش یک خانه ۱۰۰ متری در کل شهر حدود هشت میلیارد و ۵۹۱ میلیون را نشان می دهد. در منطقه یک که گران ترین قسمت بازار مسکن پایتخت است، طبق آمارهای رسمی با دو برابر این ارقام روبرو هستیم و کف قیمت مسکن در مناطق جنوبی تهران به حدود ۴۵ میلیون مترمربع رسیده است.

قیمت مسکن طی دو ماه ۴ میلیون و ۲۰۰ متر افزایش یافت

قیمت مسکن در تهران بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده از سوی بانک مرکزی دقیقا به متری ۸۵ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان رسید.

قیمت مسکن در تهران در آمار رسمی به صورت میانگین اعلام شده و از فروش رسمی گرفته شده است. طبیعتاً قیمت آپارتمان های تمام ساختمان در مناطق گران قیمت شهر با منازل محله های دیگر پایتخت متفاوت است و بانک مرکزی تهران میانگین قیمت مسکن شهر تهران را از نتایج ۳ هزار و ۸۷۲ معامله ثبت رسمی استخراج کرده است. در سیستم املاک و مستغلات

قیمت مسکن در تهران اکنون به گونه ای است که خرید یک آپارتمان ۱۰۰ متری دو خوابه در پایتخت به طور متوسط ​​هشت میلیارد و ۵۹۱ میلیون هزینه دارد. قیمت یک آپارتمان ۸۰ متری در تهران معادل شش میلیارد و ۸۷۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و کسانی که به دنبال خرید خانه ۵۰ متری و جابه جایی آن در تهران هستند، گزینه هایی با میانگین قیمت چهار میلیون و ۲۹۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارند. .

قیمت مسکن در تهران فروردین امسال ۸۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان اعلام شد و اکنون در این مدت کمی بیش از پنج درصد به قیمت مسکن در تهران اضافه شده است. رشدی که در همه مناطق پایتخت یکسان نبوده است.

قیمت مسکن در کدام منطقه از تهران بیشترین افزایش را داشت

قیمت مسکن در منطقه یک که گران ترین قسمت بازار مسکن پایتخت است به متری ۱۶۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده است. دو ماه پیش میانگین قیمت مسکن در منطقه یک تهران که شامل محله هایی مانند نیاوران، فرمانیه و زعفرانیه می شود، متری ۱۵۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان بود.

قیمت مسکن در منطقه یک تهران طی دو ماه بیش از ۱۰ میلیون متر افزایش یافت که معادل هفت درصد رشد است. این در حالی است که در سه منطقه دیگر طی دو ماه با افزایش بیش از ۱۰ درصدی مواجه هستیم.

قیمت مسکن در منطقه ۱۶ که بخشی از جنوب شهر است در دو ماه آخر بهار بیش از هر منطقه دیگری افزایش یافته است. حدود ۱۵ درصد قیمت مسکن در منطقه ۱۶ از متری ۴۴ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان به متری بیش از ۵۰ میلیون تغییر کرده است. از این نظر مناطق ۱۴، ۲۲ و ۲۰ در رتبه های بعدی قرار دارند.

قیمت مسکن در طرف مقابل در منطقه‌ای مانند منطقه شش که شامل محله‌هایی مانند یوسف آباد، امیرآباد، اطراف پارک لاله، خیابان کارگر و… می‌شود، کمترین رشد را در این مدت داشته و اعداد ۱.۵ درصد افزایش داشته است. .

رکورد قیمت مسکن در تهران شکست

قیمت آپارتمان در مناطق یک تا شش بالاتر از میانگین شهر است

دلیل افزایش حجم معاملات در بازار مسکن تهران در دو ماه پایانی بهار

قیمت مسکن در ماه های ابتدایی سال در حالی افزایش یافت که حجم خرید و فروش در بازار هنوز مشخص نیست و ارقام سال های گذشته با امسال تفاوت چشمگیری دارد.

خرید و فروش مسکن در سامانه املاک، فروردین امسال فقط برای ۱۵۰۸ ملک اتفاق افتاد. پس از یک ماه بازار مسکن تعطیل است فروردین پاک شد، حجم معاملات در اردیبهشت به ۴۸۷۵ تراکنش رسیده است. این فرآیند خرداد امسال دوام نیاورد. طبق آخرین آمار خرداد امسال ۳۸۷۲ خانه در سامانه املاک جابه جا شد. سه سال پیش در چنین روزهایی بیش از پنج هزار واحد مسکونی در یک ماه معامله می شد و پنج سال پیش این تعداد حدود شش هزار واحد برآورد می شد.

پشت صحنه مناطق پرطرفدار تهران

مناطق ۵ و ۱۰ تهران در ماه های ابتدایی امسال البته طبق روال سال های گذشته بیشترین خرید و فروش بازار مسکن تهران را در خود جای دادند.

بانک مرکزی می گوید خرداد امسال تنها در منطقه پنج تهران شاهد ۱۳.۵ درصد از کل معاملات بودیم. حدود ۱۰ درصد از فروش ها در منطقه ۱۰ اتفاق افتاده است. روندی که نه تنها در فروردین و اردیبهشت امسال و سال های قبل هم با شدت تکرار شده است.

منطقه پنج تهران یکی از متراکم‌ترین مناطق مسکونی تهران است که مشابه آن را می‌توان در منطقه شش دید. محله هایی مانند سعادت آباد، شهران، شهرک اکباتان، جنت آباد، قسمتی از پونک و… در منطقه پنج و در منطقه ۱۰ محله های معروفی مانند سلسبیل، بریانک، سیمیتریجی و… کمترین تعداد مسکونی است. معاملات ماه ها و سال های گذشته را می توان در مناطق ۱۹، ۲۱ و ۲۲ مشاهده کرد که با همان دلایل محبوبیت مناطق پنج و ۱۰ قابل توجیه است.

نمایی واقعی از بازار مسکن تهران

قیمت مسکن در تهران در حالی وارد سطوح جدیدی شده است که کمتر از ۳۰ درصد قراردادها برای خانه‌هایی با عمر ساخت کمتر از پنج سال منعقد شده است. حجم خانه های نسبتا نوساز در معاملات بازار مسکن در ماه های گذشته به ترتیب ۳۰، ۲۶ و ۲۷ درصد بود که تا پنج سال پیش این رقم ۴۵ درصد برآورد می شد. در عوض، سهم خانه هایی با عمر ساختمانی بیش از ۲۰ سال از حدود ۱۰، ۱۱ درصد به حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است.

قیمت مسکن از پنج سال پیش تاکنون جهش های متوالی زیادی را تجربه کرده است اما در این مدت سهم خانه های متراژ ۵۰ تا ۶۰ متر بیشتر از سایر متراژها معرفی می شود. آخرین آمارهای رسمی نشان می دهد که نسبت به یک سال گذشته ۱۰ درصد به قیمت مسکن در تهران اضافه شده است و در حال حاضر قیمت مسکن در مناطق یک تا شش شهرداری بالاتر از میانگین شهری است.

روند قیمت مسکن در بهار ۱۴۰۳

حوزه

قیمت میانگین فروردین

قیمت میانگین اردیبهشت

قیمت میانگین خرداد

نرخ تغییر

۱

۱۵۰ میلیون و ۴۲۰

۱۵۶ میلیون و ۲۰۰

۱۶۰ میلیون و ۹۵۰

مثبت هفت درصد

۲

۱۲۵ میلیون و ۷۳۰

۱۲۸ میلیون و ۶۸۰

۱۲۴ میلیون و ۲۲۰

منهای ۱.۲ درصد

۳

۱۴۴ میلیون و ۱۱۰

۱۴۳ میلیون و ۴۲۰

۱۴۸ میلیون و ۴۷۰

مثبت سه درصد

۴

۸۹ میلیون و ۴۱۰

۹۳ میلیون و ۹۰۰

۹۳ میلیون و ۶۹۰

مثبت ۴.۷ درصد

۵

۱۰۱ میلیون و ۶۲۰

۱۰۷ میلیون و ۳۱۰

۱۰۸ میلیون و ۵۶۰

مثبت ۶.۸ درصد

۶

۱۰۸ میلیون و ۵۲۰

۱۰۹ میلیون و ۷۰

۱۱۰ میلیون و ۲۱۰

مثبت ۱.۵ درصد

۷

۷۸ میلیون و ۵۴۰

۸۲ میلیون و ۸۳۰

۸۳ میلیون و ۷۰۰

مثبت ۶.۵ درصد

۸

۷۹ میلیون و ۹۴۰

۷۸ میلیون و ۱۰

۸۲ میلیون و ۳۵۰

مثبت سه درصد

۹

۶۳ میلیون و ۲۳۰

۶۶ میلیون و ۲۸۰

۶۹ میلیون و ۱۷۰

مثبت ۹.۳ درصد

۱۰

۶۰ میلیون و ۳۱۰

۶۴ میلیون و ۸۷۰

۶۴ میلیون و ۹۱۰

مثبت ۷.۵ درصد

۱۱

۶۱ میلیون و ۹۹

۶۲ میلیون و ۳۱۰

۶۳ میلیون و ۳۳۰

مثبت ۳.۶ درصد

۱۲

۵۳ میلیون و ۸۸۰

۵۴ میلیون و ۵۹۰

۵۵ میلیون و ۵۱۰

مثبت سه درصد

۱۳

۷۱ میلیون و ۶۱۰

۷۸ میلیون و ۵۵۰

۷۷ میلیون و ۹۸۰

مثبت ۸.۸ درصد

۱۴

۶۰ میلیون و ۸۹۰

۶۶ میلیون و ۵۵۰

۶۹ میلیون و ۷۰

مثبت ۱۳.۴ درصد

۱۵

۴۸ میلیون و ۴۳۰

۴۸ میلیون و ۹۴۰

۵۰ میلیون و ۵۰۰

مثبت ۴.۲ درصد

۱۶

۴۴ میلیون و ۵۳۰

۴۸ میلیون و ۲۵۰

۵۰ میلیون و ۹۰۰

مثبت ۱۴.۳ درصد

۱۷

۴۷ میلیون و ۴۲۰

۴۹ میلیون و ۶۱۰

۵۱ میلیون و ۲۵۰

مثبت هشت درصد

۱۸

۴۲ میلیون و ۳۶۰

۴۶ میلیون و ۱۳۰

۴۴ میلیون و ۶۱۰

مثبت ۵.۳ درصد

۱۹

۴۲ میلیون و ۸۲۰

۴۵ میلیون و ۳۵۰

۴۴ میلیون و ۵۲۰

مثبت ۳.۹ درصد

۲۰

۴۵ میلیون و ۸۳۰

۴۷ میلیون و ۴۷۰

۵۰ میلیون و ۹۷۰

۱۱.۲ درصد

۲۱

۶۲ میلیون و ۲۹۰

۶۵ میلیون و ۱۴۰

۶۶ میلیون و ۳۶۰

مثبت ۶.۵ درصد

۲۲

۷۱ میلیون و ۱۹۰

۷۴ میلیون و ۴۷۰

۷۹ میلیون و ۳۷۰

مثبت ۱۱.۴ درصد

تهران متوسط

۸۱ میلیون و ۶۳۰

۸۴ میلیون و ۷۵۰

۸۵ میلیون و ۹۱۰

مثبت ۵.۲ درصد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا