ترندهای روز

رکورد چندقلوزایی در این شهر شکسته شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

استان اردبیل با ۵.۵ درصد و استان سیستان و بلوچستان با کمترین درصد چند قلوزایی اختصاص داده اند.

رکورد چند قلو زایی در این شهر شکسته شد

مرکز پایش جمعیت سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: در ۵ ماهه سال ۱۴۰۳، ۷ هزار و ۸۱۵ مورد دوقلو، ۳۰۶ مورد سه قلو، ۱۲ مورد چهار قلو و یک مورد پنج قلو در کشور به ثبت رسیده است که در مجموع می باشد. از ۱۶۶۰۱ تولد. نتیجه چند قلو زایی ثبت شده است.

بر اساس این گزارش، حدود ۴.۲ درصد از ولادت های ثبت شده در کیشور به دلیل چند قلوزایی بوده است که استان اردبیل با ۵.۵ درصد بیشترین و استان سیستان و بلوچستان کمترین درصد چند قلوزایی را به خود اختصاص داده اند. کیشور با ۲.۴ درصد.

پیش از این بر اساس اعلام مرکز نظارت بر جمعیت سازمان ثبت احوال، تعداد ولادت های ثبت شده از نظر چند قلو زایی در سال ۱۴۰۲، تهران رکورددار چند قلو زایی در کشور در سال ۱۴۰۲ بود.

در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۹ هزار و ۴۴۳ مورد چند قلو در کشور به ثبت رسیده است که بر اساس این گزارش ۱۸ هزار و ۷۵۰ مورد دوقلو، ۶۷۱ مورد سه قلو، ۲۰ مورد چهار قلو و دو مورد پنج قلو بوده است.

بر این اساس حدود ۳.۷ درصد از ولادت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲ مربوط به چند قلو بوده و استان های تهران با ۵ هزار و ۷۸۷ مورد، خراسان رضوی با ۳ هزار و ۸۴۷ مورد و خوزستان با ۳ هزار و ۱۰۶ مورد بیشترین تعداد چند قلوزایی را به خود اختصاص داده اند. تولدها کشور را به خود اختصاص داده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا