ورزشی

رکورد ۱۰ ساله مسی در داربی منچستر شکسته می‌شود؟

دربی شماره ۱۹۲ منچستر برای هر دو تیم بسیار مهم است. این نشست قرار است یکشنبه هفته آینده برگزار شود. منچسترسیتی باید در این دیدار پیروز شود زیرا آنها در رقابت نزدیک با آرسنال و لیورپول در صدر جدول لیگ برتر هستند و منچستریونایتد نیز به دنبال زنده نگه داشتن امیدهای خود برای صعود به لیگ قهرمانان فصل آینده است.

به گزارش اسپورتبیبل، کوین دی بروین، ستاره بلژیکی از ابتدای سال ۲۰۲۴ که پس از ۵ ماه دوری به ترکیب سیتی بازگشت، در فرم خوبی قرار داشته است. او از آن زمان تاکنون ۱۲ پاس گل در ۱۱ بازی در تمامی رقابت ها ارائه کرده است که ۴ تای آن ها برابر لوتون تاون در جام حذفی بوده است. این چهار پاس منجر به گل دیبروینا در ۱۰ سال اخیر در تمامی مسابقات به ۲۰۲ پاس منجر شد.

شاید جای تعجب نباشد که تنها بازیکنی که در لیگ های برتر اروپا، یعنی لیگ برتر، لالیگا، سری آ، لیگ فرانسه و بوندسلیگا پاس گل های بیشتری داده است، لیونل مسی است. برنده ۸ توپ طلا در دهه گذشته ۲۰۳ پاس گل داده است که بیشتر آنها در دوران حضورش در بارسلونا بوده است. حالا بعد از غیبت مسی در اروپا، دی بروین این شانس را دارد که بهترین پاسور اروپا در دهه اخیر شود و رکورد لیونل مسی را بشکند. ستاره بلژیکی با یک پاس گل به رکورد مسی می رسد و اگر دو پاس گل بدهد در اوج تنها خواهد بود.

دی بروین در حال حاضر با ۱۰۶ پاس گل در رده سوم تاریخ لیگ برتر قرار دارد و تنها سسک فابرگاس (۱۱۱) و رایان گیگز (۱۶۲) بیشتر از او پاس گل دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا