محیط زیست

رگبارهای بهاری همچنان در کشور ادامه دارد / کاهش کیفیت هوای بعضی مناطق در ۵ روز آینده

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز در برخی نقاط آذربایجان شرقی، اردبیل، دامنه ها و ارتفاعات گیلان و مازندران، گلستان، خراسان شمالی و دوشنبه در … ارتفاعات البرز مرکزی رگبار، گاهی رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

وی افزود: سه شنبه در برخی نقاط آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، مرکزی، قم، شمال، اصفهان، دامنه ها و ارتفاعات مازندران، شمال سمنان و ارتفاعات البرز، تهران، خراسان رضوی و چهارشنبه علاوه بر این. به مناطق یاد شده در برخی مناطق آذربایجان. در شرق و جنوب سیستان و بلوچستان به ویژه در بعدازظهر رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گرد و خاک پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی تصریح کرد: پنجشنبه در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، همدان، مرکزی، اصفهان، یزد، البرز، تهران، گیلان شرقی، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و در جنوب سیستان و بلوچستان رگبار، رعد و برق و وزش باد رخ می دهد.

ضیائیان ادامه داد: طی پنج روز آینده در شمال شرق، شرق کشور، دامنه های جنوبی البرز، جنوب غرب و در برخی مناطق مرکز کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق وزش باد شدید خواهد بود. احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا وجود دارد و از امروز تا سه شنبه دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

وی گفت: وضعیت فعلی هوای اهواز صاف تا کمی ابری همراه با مه صبحگاهی، وزش باد در بعدازظهر و احتمال گرد و خاک با حداکثر دمای ۴۴ درجه سانتیگراد است. پیش بینی می شود حداکثر دمای هوا تا روز پنجشنبه در این منطقه به ۴۷ درجه سانتیگراد برسد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی افزود: وضعیت فعلی آسمان تهران صاف، کمی ابری همراه با وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک با حداکثر ۳۵ و حداقل ۲۱ درجه سانتی گراد است. دمای ۳۱، ۳۳ و ۳۴ درجه سانتیگراد را تجربه خواهد کرد.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی آسمان اصفهان صاف تا کمی ابری، وزش باد و گرد و خاک از بعدازظهر با حداکثر ۳۸ و حداقل ۲۲ درجه سانتی گراد و روز دوشنبه صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد گاهی وزش باد است. و گرد و غبار با حداکثر ۳۶ و حداقل ۲۰ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا