اخبار اقتصاد ایران

ری‌را در آستانه ورود به بازار | عرضه ۱۰ هزار دستگاه ری را در سال جاری

معاون تحقیق، طراحی و توسعه محصول ایران خودرو اعلام کرد: تا زمستان امسال ظرفیت تولید ری به ۲۰ دستگاه در ساعت افزایش می یابد و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، ۱۰ هزار دستگاه از این محصول در سال جاری تولید و در سال دوم روانه بازار می شود. نیمی از سال خواهد بود.

افق میهن، مهدی رادمنش در نشست خبری با محوریت خودروی ررا گفت: طراحی این خودرو مطابق با استانداردهای روز است و با تجهیزات ایمنی و رفاهی بالا و در تیراژ مناسب عرضه می شود. ” ضریب ساخت داخلی این محصول در حال حاضر حدود ۶۸ درصد است که در ادامه تولید انبوه افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به مشخصات فنی خودرو ریرا خاطرنشان کرد: این محصول دارای موتور EF7P TC با حجم ۱۶۴۵ سی سی و قدرت ۱۶۰ اسب بخار است. حداکثر گشتاور این خودرو ۲۴۰ نیوتن متر و دارای ۱۶ سوپاپ و حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت است.
رادمنش با بیان اینکه ترمزهای عقب و جلوی این خودرو دیسکی بوده و در نسخه اول دارای چهار ایربگ است که در نسخه های بعدی افزایش خواهد یافت، گفت: فرمان برقی این محصول در چهار جهت قابل تنظیم است. همچنین کلیدهای کنترلی روی فرمان و سیستم تهویه اتوماتیک در این خودرو ارائه شده است.
وی افزود: آینه الکتروکرومیک و آینه برقی تاشو، شیشه ضد دام و برقی، شیشه عقب خورشیدی و دودی، مه شکن، چراغ خوش آمدگویی و … از دیگر ویژگی های این محصول است. رایرا از نظر امکانات نسبت به رقبای خود کسری ندارد و مجهزترین خودروی داخلی است.
معاون تحقیق، طراحی و توسعه محصول ایران خودرو با اشاره به اینکه تریم داخلی این خودرو کاملا جدید و مطابق با خودروهای لوکس دنیا طراحی شده و دارای طراحی چند وجهی است، گفت: مانیتور یکپارچه با نمایشگر جلو آمپر و بسیاری از امکانات رفاهی برای این محصول تعبیه شده است. همچنین فضای داخلی خودرو نورگیر بوده و مشتری می تواند با توجه به سلیقه خود رنگ آن را تغییر دهد.
وی با اشاره به اینکه در زمینه قوای محرکه که یکی از مزایای بزرگ این محصول است، موتور EFP توربوشارژ بر روی رایا ساخته شده است، گفت: موتور EF7TC در ایران خودرو وجود داشت و بر روی محصولات نصب می شد. اما برای یک ماشین با این مشخصات به قدرت و گشتاور بیشتری نیاز داشتیم. همچنین با توجه به استانداردهای آلایندگی و مصرف سوخت، مجبور به کاهش مصرف سوخت شدیم، بنابراین موتور جدید با تلاش IPCO ساخته شد.
رادمنش افزود: یکی از ویژگی های این محصول کاهش دور آرام موتور از ۸۵۰ به ۶۵۰ دور در دقیقه است که باعث کاهش مصرف سوخت می شود. این موتور که شتاب بالایی به خودرو می دهد در آینده می تواند از استاندارد یورو ۶ نیز عبور کند.

شبکه برق و الکترونیک ایران خودرو

به گفته وی یکی دیگر از ویژگی های خاص RERA استفاده از شبکه انحصاری برق و الکترونیک ایران خودرو است که برای اولین بار در کشور توسعه یافته است. در این پروژه شرکت دانش بانیان جتکو کار را بر عهده داشت و توانست سخت افزار و نرم افزار BCM با نام IKBCM را برای این محصول توسعه دهد که طبق برنامه بر روی خودروهای دنا یاوانیم، ریرا و تارا با موتورهای سه سیلندر از این محصول استفاده خواهد شد. شبکه و در آینده این شبکه برای سایر محصولات نیز توسعه خواهد یافت.
معاون تحقیق، طراحی و توسعه محصول ایران خودرو خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی های خاص این محصول ماژول اتصال به شبکه خودرو است که برای اولین بار در ایران انجام شد. این ماژول حاصل همکاری دانش بیانیان تام ایران خودرو و جهاد دانشگاهی شریف است.
وی با بیان اینکه برای استفاده از این تجهیزات نیازمند زیرساخت هایی هستیم که با همکاری هلال احمر در حال انجام است، گفت: بر این اساس مسافران در صورت بروز حادثه تنها با فشردن یک دکمه می توانند به اپراتور متصل شوند. . .
رادمنش خاطرنشان کرد: یکی از نرم افزارهای انحصاری توسعه یافته در این محصول به خریداران این محصول کمک می کند تا با نصب آن به صورت آنلاین از وضعیت خودرو مطلع شوند و امکاناتی مانند اطلاع از موقعیت خودرو، دسترسی به امداد خودرو و… امکان تشخیص محصول از راه دور را دریافت کنید. همچنین کامپیوتر سفر بر روی نرم افزار این خودرو در نظر گرفته شده است و به طور کلی پس از اتصال به اینترنت مجموعه ای از امکانات به این محصول اضافه می شود.
وی با اشاره به اینکه در محصول ررا، خودروی متصل در دو حوزه مخابرات دوربرد و کوتاه برد فعال شده و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند، گفت: در آینده با اتصال خودرو به خودروهای اطراف و محیط اطراف، ما همچنین می توانیم سیستم ناوبری را توسعه دهیم، که این مقررات و مقدمات نیز فراهم شده است.
معاون تحقیق، طراحی و توسعه محصول ایران خودرو تصریح کرد: IKP2 یک پلت فرم جدید است و به همین دلیل خط کامل بدنه سازی این محصول را توسعه دادیم که قابلیت تولید هر دو نسخه بنزینی و برقی را دارد و شرکت ایران خودرو تام مسئول این فرآیند است. .
وی افزود: برای تولید این محصول هزار تن قالب در داخل کشور توسط آیکید و شرکت های مرتبط ساخته شد و هزار و ۲۳۰ تن قالب نیز به خارج از کشور سفارش داده شد.
رادمنش با بیان اینکه خطوط رنگ خودرو نیز برای تولید رایرا اصلاح شد و خط مونتاژ و تکمیل کامل انجام شد، اظهار داشت: دستگاه های تست نهایی خط رایرا نیز برای اولین بار توسط جهاد دانش بنیان ساخته شد. شرکت دانشگاه شریف که قابلیت تنظیم زوایای چرخ ها و چراغ ها را دارد، این اقدام نیز به خوبی انجام و نصب شده و به زودی به بهره برداری می رسد.

ما آماده تولید انبوه هستیم

وی خاطرنشان کرد که از بهمن ماه گذشته وارد فاز آفلاین محصول ری شدیم و اکنون آماده شروع تولید انبوه هستیم. از ابتدای تولید این محصول، سیستم برنامه ریزی یکپارچه تولید اجرا شد. برنامه ریزی جامع قطعات و مواد از همان ابتدا در پروژه اجرا و سیستم جدید کیتینگ و لجستیک در خط مونتاژ که جدیدترین فناوری های تولید و صنعتی سازی روز دنیا محسوب می شود و در خطوط تولید رایرا مورد استفاده قرار می گیرد، اجرا شد.
معاون تحقیق، طراحی و توسعه محصول ایران خودرو با بیان اینکه یکی از ویژگی های خاص خط تولید RERA استفاده از اسلحه های MFDC است، یادآور شد: این تفنگ برای اولین بار در خط تولید بدنه استفاده می شود. از تولیدات داخلی . این اسلحه ها آخرین تکنولوژی اسلحه های تولید بدنه می باشند که قابلیت کنترل پارامترها را دارند و با استفاده از آنها کیفیت جوش محصولات به میزان قابل توجهی بهبود می یابد و مصرف برق نیز کاهش می یابد.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۰ مورد تست بر روی خودروی رایا انجام شده است که تمامی آنها با نتیجه مثبت گذرانده شده است، گفت: با توجه به دو مرحله تست تصادف بر روی این خودرو قاطعانه اعلام می کنیم بگوییم ری Ra ایمن ترین خودروی ساخت کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا