بانک و بیمه

ریزش، سناریوی قوی برای روند پیش روی اونس طلا

هادی بهرامی; بازار: به دلیل ریسک گریزی، طلا از دیرباز به عنوان یک کالای ارزشمند مورد توجه مردم بوده است. برخی از افراد برای حفظ ارزش سرمایه خود تمایل به خرید طلای فیزیکی دارند و برخی دیگر از طریق قراردادهای آتی به معاملات شاخص طلا می پردازند. خرید طلا ممکن است برای پوشش ریسک ناشی از تورم و کاهش ارزش پول مناسب باشد. در خرید طلا باید به تحلیل فاندامنتال و تکنیکال توجه کنیم تا در شرایط کم ریسک سرمایه گذاری سودآوری داشته باشیم.

اونس جهانی طلا در هفته گذشته ۲.۳ درصد، در ماه گذشته و ۶ ماه گذشته ۵.۳ درصد افزایش قیمت را ثبت کرد که نشان از رشد مثبت خود در کوتاه مدت و میان مدت دارد. در واقع این افزایش ها به دلیل افزایش انباشت طلا در چین و چند کشور دیگر است، از سوی دیگر سیاست های بانک مرکزی و تنش های نظامی منجر به افزایش قیمت طلا شده است.

در حال حاضر قیمت جهانی هر اونس طلا در سطح مقاومتی ۲۴۳۰ دلار قرار دارد و در صورت عدم شکست، احتمال سقوط آن تا سطح حمایت معتبر ۲۲۸۰ دلار وجود دارد و در صورت از بین رفتن این حمایت، می‌تواند تا سطح حمایت بیشتر کاهش یابد. ۲۱۵۴ و در نهایت ۲۰۸۰ دلار از قیمت. برعکس، اگر مقاومت ۲۴۳۰ دلار شکسته شود، اهداف ۲۵۳۰ دلار و ۲۵۹۰ دلار در دسترس خواهند بود. با توجه به افزایش قابل توجه قیمت طلا در دو سال گذشته از پایین ترین سطح ۱۶۰۰ دلاری، این امر بدیهی است که ما را نسبت به روند آینده قیمت طلا کمی نگران می کند. علامت ۲۵۹۰ دلار ممکن است لمس نشود، یا حتی پس از رسیدن به آن، ممکن است یک اصلاح عمیق قیمت رخ دهد. پس اگر نظر منفی نداریم حداقل اهداف فوق را در نظر نمی گیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا