اخبار اقتصاد ایران

ریزش در معاملات امروز بازار سهام/ سهامداران ترسیدند :: ایران تحلیل

پس از حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر سازمان های نظامی و اطلاعاتی اسرائیل در اربیل، بورس تهران سقوط کرد.

به گزارش ایران تحلیل، در معاملات روز سه شنبه بیست و ششم دی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در ماه ۱۴۰۲ نسبت به روز کاری قبل ۸ هزار و ۲۹ واحد کاهش یافت و به سطح ۲ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۹۶۹ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افت ۴ هزار و ۸۰۱ واحدی روی عدد ۷۶۱ هزار و ۶۵۱ واحد قرار گرفت.

شاخص کل فرابورس نیز با افت ۱۷۶ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۳۳۲ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افت ۱۲۷۵ واحدی به سطح ۱۴۰ هزار و ۱۶۸ واحد رسید.
خروج سرمایه از بورس

روز سه شنبه برای چهارمین روز متوالی خالص تغییر مالکیت قانونی به پول واقعی در بازار منفی شد و ۴۱۶ میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شد که نسبت به دیروز ۸۶ درصد افزایش داشته است.

نماد وخرازم امروز بیشترین خروج پول واقعی را داشت که ارزش آن ۲۹ میلیارد تومان بود. پس از وخرازم، نمادهای خودرو، شبندر، شتران و فولاد بیشترین خروجی پول واقعی را داشتند.

از سوی دیگر بیشترین ورودی پول واقعی متعلق به نمادهای داتم، نخریس، کسرم، کرومیت و تپردیس بوده است.

نمادهای موثر بر شاخص های بورس

امروز فولاد، فملی و خودرو نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر نمادهای وامید، جم و کگل نیز نمادهای سبز رنگی بودند که تاثیر مثبتی بر شاخص داشتند.

در بازار فرابورس نمادهای فسبا، آریا و سپهر بیشترین تاثیر کاهشی و نمادهای نیان، شبسیر و ثباغ بیشترین تاثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرمعامله امروز بورس، نماد دیتام بیشترین معامله را داشت و ساشاهد و وملی در رتبه های بعدی قرار گرفتند. همچنین نخریس، هاسا و کرمان بیشترین معاملات ارزی را داشتند.
ارزش معاملات سهام

ارزش کل معاملات بورس امروز به ۹ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار دوم ۱۳۲۰ میلیارد تومان بود که ۱۴ درصد از کل ارزش معاملات بازار در این روز را شامل می شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افت ۹ درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل به ۴ هزار و ۹۴۵ میلیارد تومان رسید.

پرمعامله ترین نمادهای بورس اوراق بهادار تهران

در معاملات امروز نماد دیتام بیشترین ارزش معاملات بورس را داشت که ارزش آن ۱۸۱ میلیارد تومان بود.

پس از دیتام، وملی بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد و شگستر با بیشترین ارزش معاملات در جایگاه سوم قرار گرفت و پس از آن دو نماد ثانوسا و هاسا با بیشترین ارزش معاملاتی در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات، سهام دیتام با ۶۲۵ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۲۷۴ سهم در صدر قرار دارد. شگستر با بیشترین حجم معاملات بازار در رتبه دوم و کرمان در رتبه سوم قرار گرفتند. دو نماد شستا و وخرازم نیز با بیشترین حجم معاملات بازار در رتبه های بعدی قرار گرفتند.
صف خرید و فروش معاوضه

در معاملات روز سه شنبه ۴۹ نماد در صف خرید و ۳۶ نماد در صف فروش قرار گرفتند. ارزش کل صف های خرید با ۴۹ درصد افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۲۴۶ میلیارد تومان و ارزش کل صف های فروش با ۱۴ درصد افزایش به ۸۴۲ میلیارد تومان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا