بانک و بیمه

ریزش شاخص صنعت بانکداری تا کجا خواهد بود؟

هادی بهرامی; بازار: همانطور که می دانید تحلیل و بررسی موسسات بانکی به دلیل نقش مهمی که در اقتصاد و چرخه نقدینگی کشور دارند، حائز اهمیت است. به همین دلیل در ادامه گزارشی از تحولات این صنعت در هفته گذشته و تحلیل روند بعدی خواهیم داشت.

شاخص گروه بانکی در دو هفته گذشته ۲.۵ درصد رشد کرد و پس از تشکیل کف در سطح ۷۹۲۸ واحدی، توانست با اندکی افزایش به سطح ۸۱۳۸ واحد برسد. در این زمان شاخص کل بورس دچار نوسان نشد و شاخص هم وزن نیز با افت ۲.۵ درصدی به محدوده ۶۷۲ هزار و ۴۳۰ واحد رسید که نشان می دهد شاخص هم وزن بیش از شاخص های کل افت و کمتر افت کرد. نسبت به صنعت بانکداری

شاخص گروه بانکی در ماه گذشته ۵ درصد، در ۶ ماه گذشته ۹ درصد و در سال گذشته ۲۱ درصد زیان را به ثبت رسانده است که با توجه به نرخ تورم و شرایط اقتصادی، وضعیت قابل قبولی نیست. و میزان تورم انتظارات سهامداران و در صورت تداوم این روند، سهام شرکت های بانکی شاهد کاهش بیشتر خواهد بود. در این شرایط اقتصادی و تورمی که سطح معیشت و رفاه مردم را از بین برده است، انتظارات سهامداران از محل رشد اقتصادی و سرمایه گذاری مولد بسیار بالاست. اگرچه هیچ یک از این انتظارات برآورده نشد!

تحلیل فنی شاخص
شاخص صنعت بانکداری در دو ماه گذشته با واکنش منفی مواجه شد که با مقاومت ۹۴۳۰ واحدی مواجه شد که آغازگر اصلاح و در حال حاضر در محدوده ۸۱۳۸ واحدی قرار دارد. حمایت ۸۲۰۰ واحدی حوزه اثبات شده و قوی محسوب می شد که متأسفانه به دلیل بی توجهی مسئولان و روحیه منفی در بورس از بین رفت و حمایت مطمئن بعدی ۷۵۰۰ واحدی در دسترس خواهد بود. البته بعید است که این حمایت از بین برود.

بازار و شاخص ها کشش افت بیشتر را ندارند. زیرا انتظار سهامداران بسیار بیشتر است و حمایت از دست رفته نیز باید برداشته شود وگرنه شاهد کاهش بیشتر از حمایت کمتر خواهیم بود. اگر شاخص صنعت بانکداری، یعنی شاخصی که کل بازار را تحت تاثیر قرار می دهد، با شدت بیشتری سقوط کند، سهام تک تک شرکت های بانکی با افت قابل توجهی همراه با وحشت در روزهای منفی مواجه می شود!

ساپورت ۷۰۰۰ واحدی یک کف خرید قوی بسیار قوی است که برای تشکیل کانال معاملاتی محدوده و مرحله انباشت قبل از انفجار مناسب به نظر می رسد. با این حال، احتمال سقوط شاخص در این محدوده بسیار کم است. اگر شاخص پشتوانه از دست رفته را در ۸۲۰۰ واحد پس بگیرد، می تواند تا سقف بالای ۹۴۳۰ واحدی صعود کند و در صورت قویتر شدن روند صعودی، با عبور از مقاومت در ۹۴۳۰ واحد، شاهد صعود تا سقف بالای تاریخی ۱۰۲۰۰ واحدی خواهد بود. .

وضعیت ۵ سهم برتر
شاخص صنعت بانکداری در دو هفته گذشته ۲.۵ درصد رشد کرد و به دلیل نوسانات خنثی بازار سهام وارد محدوده منفی شد. البته در نظر داشته باشید که اعداد به میلیارد تومان و بازدهی به صورت درصدی محاسبه می شود.

نام سهام بانک

ارزش بازار MT

ارزش معامله

درآمد هفته گذشته

ملت وب

۱۵۳,۳۶۰

۵۶

۱.۷

و تجارت

۴۳۰۰۰.

۶۱

۵.۷

و صادر کرد

۳۳,۹۸۳

۱۹.

-۲.۱.

وینوین

۱۷ جولای ۲۰۱۸

۱۴.

۲.۴.

و پاسار

۸۰,۹۰۳

۹

-۱.۳ سال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا