ترندهای روز

ریزش قیمت این ۳ خودرو پرطرفدار ادامه می‌یابد؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

پیش بینی می شود در صورت ادامه کار بازار با همان فرمان و کاهش نرخ ارز، قیمت خودروها در هفته اول مرداد امسال در مسیر افول حرکت می کنند یا پایدار می مانند.

سورن پلاس با موتور XU7P، پژو ۲۰۷ با گیربکس اتوماتیک و موتور TU5P و دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک آپشنال بیشترین کاهش قیمت را در بازار هفته گذشته تجربه کردند. کاهش قیمت سه خودروی مذکور را می توان به فرار مشتریان این خودروها تعبیر کرد به طوری که فروشندگان مجبور شدند قیمت را پایین بیاورند تا بتوانند خودروی در اختیار خود را به فروش برسانند.

آیا افت قیمت این 3 خودروی محبوب ادامه خواهد داشت؟

سورن پلاس هفته گذشته با قیمتی در حدود ۶۴۰ میلیون تومان در بازار حضور داشت. این هفته ۲۵ میلیون تومان افت را تجربه کرد و خریداران قبل از ورود به بازار باید حساب خود را حدود ۶۱۵ میلیون تومان شارژ می کردند.

پژو ۲۰۷ با گیربکس اتوماتیک و موتور TU5P زیان نزدیک به ۳۰ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

این خودروی محبوب در بازار هفته منتهی به ۲۸ تیر او ۱۴۰۳ را با قیمتی در حدود ۹۰۰ میلیون تومان به پایان رساند. دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک آپشنال همانند پژو ۲۰۷ حدود ۳۰ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و فروشندگان این محصول را با قیمتی نزدیک به یک میلیارد تومان روانه بازار کردند.

بررسی اخبار اقتصادی از قیمت سایر خودروهای پرتقاضا در هفته گذشته تیر ۱۴۰۳ نشان دهنده روند نزولی در نمودار قیمت آنها است. آن طور که فعالان بازار می گویند، تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی باعث شد تا بازار خودرو در هفته ای که گذشت روزهای آرامی را تجربه کند و همین موضوع بر قیمت محصولات شرکت های خودروسازی در بازار اثر گذاشت و قیمت آنها را به پایین کشید. حدی. .

دلالان بازار خودرو، نوسانات نرخ ارز که در نهایت منجر به کاهش آن شد؛ همزمان با انتشار خبر تصویب آیین نامه اجرایی واردات خودروهای دست دوم خارجی با سقف سنی پنج سال به دو خبر تاثیرگذار بر قیمت خودروها در هفته جاری اشاره کردند.

البته با توجه به تغییر دولت، وسواس بانک مرکزی به منابع ارزی برای واردات خودرو و تداوم تحریم های اقتصادی، فعالان بازار بر این فرض که واردات خودروهای دست دوم اتفاق می افتد، معتقدند؛ اما این موضوع باعث شده تا واردات خودرو از سوی بانک مرکزی انجام شود. این موضوع به این زودی ها در دستور کار قرار نخواهد گرفت و در مدت زمان کوتاهی حضور خودروهای فرسوده خارجی در بازار خودرو نمایان نخواهد شد.

در هفته اول پیش بینی می شود مرداد اگر بازار با همان دست فرمان به کار خود ادامه دهد و نرخ ارز کاهش یابد و خبر جدیدی منتشر نشود که بازار را شوکه کند; قیمت خودرو در هفته اول مرداد امسال در مسیر افول حرکت می کنند یا پایدار می مانند. اما پیش بینی رشد قیمت ها در بازار دور از ذهن به نظر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا