ریز آمار شکایت مردم از بیمهها
به گزارش افق میهن، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آمار هفت ماهه شکایات کتبی از شرکت های بیمه برای استفاده عموم را منتشر کرد. این آمار در ۴ جدول شامل شکایات کلی، درمان، آمار شخص ثالث و شرکت منتشر شده است.
این جداول بر اساس شرکت بیمه، تعداد کل شکایات ثبت شده، رسیدگی به شکایات (ورودی و خروجی) و شکایات در نظر گرفته شده منتشر شد.
بر این اساس در هفت ماهه امسال ۳۴۱۴ شکایت کتبی توسط ۳۲ شرکت بیمه فعال در ایران به ثبت رسیده است.
در آمار ارائه شده به تعداد بیمه شدگان شرکت های بیمه اشاره ای نشده است. بنابراین نمی توان به طور قطع درصد رضایت افراد را بسته به میزان هر شرکت بیمه تعیین کرد. اما از اطلاعات ارائه شده به نظر می رسد شرکت های بیمه «دانا» با ۶۲۱، «ایران» با ۴۰۹ و «آرمان» با ۴۰۵ شکایت ثبت شده و «فردا»، «مفید» و «همرز» در صدر قرار دارند. شرکت های بیمه شکایت کتبی در انتهای لیست ۳۲ شرکت بیمه شکایات کتبی عمومی قرار دارند.
بر اساس این گزارش، در هفت ماهه امسال ۶۶۱ شکایت کتبی از شرکت های بیمه در اداره درمان ثبت شد که از این تعداد ۵۴۸ شکایت رسیدگی و ۳۳۸ شکایت وصول شد. بنابراین ۶۱.۶۷ درصد از شکایات در این بخش دریافت شد.
همانطور که در گزارش قبلی بیمه مرکزی نیز اشاره شد، بیشتر شکایات مردم از شرکت های بیمه مربوط به بیمه مسئولیت است. تا تاریخ گزارش، یک هزار و ۵۱۹ شکایت کتبی در بیمه مسئولیت ثبت شد که از این تعداد یک هزار و ۳۱۷ شکایت رسیدگی و ۹۹۵ شکایت وصول شد. بنابراین ۷۵.۵ درصد شکایات در این حوزه دریافت شده است.
همچنین در اداره بیمه بدنه نیز در هفت ماه گذشته ۶۹۷ شکایت کتبی ثبت شد که از این تعداد به ۵۹۷ شکایت رسیدگی و ۳۹۰ شکایت وصول شد به طوری که ۶۵.۳ درصد شکایات در این اداره وصول شد.