اخبار بورس

ریسک‌های سیستماتیک یکی از دلایل عدم موفقیت بازار

شرکت های کوچکتر آسیب بیشتری به ترازنامه و مشکلات اقتصادی خود می بینند.

یکی از دلایل شکست بازار در فاکتورسازی و ماندگاری و ارزان شدن، بحث ریسک های سیستماتیک داخلی و خارجی است که طیف وسیعی از موضوعات از مسائل سیاسی داخلی گرفته تا تصمیمات ضد سرمایه داری تا مالکیت خصوصی دولت و آسیب به جامعه را در بر می گیرد. منافع کارآفرینان و سرمایه گذاران این شامل تشدید تنش های نظامی در سطح منطقه نیز می شود.

ریسک های سیستماتیک یکی از دلایل شکست بازار هستند

«اخبار بورسا»:

امیررضا علاباف کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایران تحلیلوی در خصوص انتشار گزارش عملکرد ۹ ماهه شرکت ها گفت: به طور کلی در ارزیابی گزارش های فصل پاییز شاهد تضعیف ارزش افزوده و حاشیه سود شرکت ها، افزایش هزینه های مالی و افزایش هزینه ها هستیم. رشد قابل توجهی در DSO و در اکثر صنایع و بخش ها دوره جمع آوری بدهی ها. این بدان معناست که در اکثر شرکت ها همزمان نسبت وجه نقد حاصل از عملیات به درآمد خالص و جریان نقد آزاد (پس از تعدیل هزینه های غیرنقدی و کسر سرمایه گذاری مجدد در سرمایه در گردش و مخارج سرمایه) شاهد افزایش شدید نسبت مطالبات به فروش و تمدید چرخه نقدی یا چرخه نقدی بنگاه ها (مدت زمانی که از پرداخت وجه نقد تا خرید نهاده ها تا دریافت وجوه نقد می گذرد. ​​با توجه به اعتبار و سیاست های فروش بلندمدت بنگاه ها، در شرایطی قرار می گیریم. تقاضای ضعیف و نیاز فوری به نقدینگی در عین حال هزینه‌های مالی از حوزه‌های مختلف نیز افزایش یافته است، مثلاً به دلیل تنزیل مطالبات اسنادی از بانک‌ها و دریافت تسهیلات با نرخ‌های بالاتر.

این موضوع ضعف تقاضای کل در اقتصاد و رکود حاکم، عدم رشد هماهنگ قیمت کالاها و خدمات با هزینه ها، توسعه شاخص PMI و مشکلات ذکر شده در گزارش شاخص مدیران خرید را در نظر گرفته است. همچنین مهر تصدیق آن طبیعی و موجه به نظر می رسد. بر اساس بررسی‌های انجام شده، شرکت‌های کوچک‌تر که دارای انعطاف‌پذیری بیشتر و منابع مالی محدود هستند نیز بیشتر تحت تأثیر این رکود اقتصادی و تنگ‌تر شدن بازار پول و فضای تامین مالی قرار می‌گیرند و شاهد ادامه کاهش حاشیه‌های آنها هستیم.

وی ادامه داد: همزمان با انتظارات تورمی و علاقه مجدد سرمایه گذاران به دارایی های واقعی و همچنین بازار ارز که این روزها همگام با توسعه تاریخی بازار سرمایه روند صعودی به خود گرفته است، پس از مدتی با تأخیر، ممکن است رشد قابل توجهی وجود داشته باشد، به ویژه با توجه به ضرایب آینده بسیار پایین و ارزش بازار بالا در مقایسه با سایر بازارها در شرایط فعلی.

یکی از دلایل عدم موفقیت بازار در فاکتورسازی و ماندگاری و ارزان شدن، بحث ریسک های سیستماتیک داخلی و خارجی است که طیف وسیعی از موضوعات از مسائل سیاسی داخلی گرفته تا تصمیمات ضد سرمایه داری تا مالکیت خصوصی و آسیب به منافع دولت را در برمی گیرد. از کارآفرینان و سرمایه گذاران تشدید تنش های نظامی در سطح منطقه از جمله این موارد است که متأسفانه واقعیتی غیرقابل انکار است که باید در بیانیه سیاست سرمایه گذاری هر شخص حقیقی و حقوقی مورد توجه قرار گیرد و قبل از ورود به بازار باید به این ریسک ها توجه کرد. ، که نقدینگی را به میزانی که در بورس باشد افزایش می دهد کار را بسیار مشکل می کند.

پایان مقاله

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا