اخبار اقتصاد ایران

ریل گذاری ۲۵ کیلومتر از مسیر پروژه خط ریلی رشت – کاسپین

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان اعلام کرد؛

به گفته مسئولان استانی و کشوری طی روزهای آینده شاهد تکمیل خط ریلی رشت – خزر خواهیم بود که با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود و شمارش معکوس برای تکمیل کریدور شمال به جنوب و اتصال آغاز شده است. دریای خزر تا دریای عمان و خلیج فارس.

ایران تحلیل، موسی فکور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در گفت و گو با ایسنا در ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ از پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی پروژه راه آهن رشت – خزر خبر داد و اظهار داشت: این پروژه در صورت تکمیل، برای اولین بار دریای خزر را به جنوب کشور، خلیج فارس و دریای عمان متصل می کند.

وی با اشاره به اهمیت اقتصادی پروژه راه آهن رشت – خزر افزود: این پروژه نه تنها برای گیلان بلکه برای کشور حائز اهمیت است و موجب رشد و بهبود بخش های مختلف اقتصادی به ویژه صادرات و ترانزیت می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه برای پروژه راه آهن رشت – خزر ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: این پروژه ۳۵ کیلومتر طول دارد که تاکنون ۲۹ کیلومتر آن ریل گذاری شده و ۶ کیلومتر باقی مانده است. در دست ساخت است. در صورت مساعد بودن شرایط جوی به سرعت پیش می رود.

فکور با بیان اینکه امیدواریم این پروژه تا اسفندماه سال جاری به اتمام برسد، گفت: پیمانکار در حال انجام خاکریزی به حجم ۲۵ هزار مترمکعب است و تمامی پل های مسیر ساخته شده و آماده ریل گذاری هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا