ترندهای روز

«ریگ»؛ اولین پارک سرگرمی شناور جهان بر روی یک سکوی نفتی قدیمی در عربستان

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

اولین شهربازی شناور جهان با سه هتل مجلل، ۱۱ رستوران بزرگ و چندین ترن هوایی بزرگ در عربستان سعودی ساخته می شود. پارک شناور ریگ که برای پذیرایی از میلیون ها بازدیدکننده در سال طراحی شده است، جدیدترین ایده عجیب و غیرمعمول در عربستان سعودی است.

چیزی که این مجموعه بزرگ را واقعا منحصر به فرد می کند این است که ۴۰ کیلومتر با نزدیک ترین زمین فاصله دارد. بازدیدکنندگان برای رسیدن به این شهربازی شناور باید سوار قایق، کشتی کروز، هواپیما یا هلیکوپتر شوند.

طبق توضیحات سایت رسمی شهربازی ریگ، «اولین مقصد گردشگری بر روی سکوی دریایی با الهام از طراحی سکوهای نفتی دریایی است».

ریگ قرار است در مساحتی بیش از ۳۰۰۰۰۰ متر مربع ساخته شود.

ورزش های آبی، ورزش های هیجان انگیز و مجموعه غواصی همگی بخشی از سرگرمی های ماجراجویی این پارک شناور هستند.

یکی از رستوران ها در ارتفاع بالا از میهمانان خود پذیرایی می کند و چندین رستوران متنوع دیگر نیز برای پذیرایی از بازدیدکنندگان ساخته خواهد شد.

هتل‌های ۵ ستاره و اتاق‌هایی با چشم‌انداز بی‌پایان آب در این مجموعه قرار دارند و یک مجموعه تفریحی در ارتفاع بالا محل برگزاری اجرای موسیقی و مهمانان مشهور خواهد بود.

این شهربازی شناور که بر روی سکوی نفتی در قلب خلیج فارس قرار خواهد گرفت، برای گردشگرانی طراحی شده است که میل به ماجراجویی دارند.

دو پایانه ساحلی به یک سکوی بزرگ نفتی در شهر دمام و شهر صنعتی جبیل متصل است تا بازدیدکنندگان بتوانند از مسیرهای مختلف به جزیره برسند.

پیش بینی های فعلی نشان می دهد که این مرکز تفریحی شناور تا سال ۲۰۳۲ ۹۰۰۰۰۰ گردشگر را جذب خواهد کرد.

پروژه عربستان سعودی

پروژه شن و ماسه یکی از پروژه های متعدد عربستان سعودی است. پادشاهی عربستان سعودی یک تریلیون دلار برای رهایی از وابستگی به درآمدهای نفتی هزینه می کند.

این کشور از طریق سرمایه گذاری های هنگفت به عنوان بخشی از چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی، به سرعت از پروژه های گزافی که با میلیاردها دلار پول نفت تامین می شود، رونمایی کرده است.

ولیعهد عربستان سعودی، محمد بن سلمان، رویای تبدیل شدن عربستان به مرکز جهان را در سر می پروراند.

هزینه این پروژه ها به طور جداگانه مشخص نیست، اما عربستان سعودی قرار است سالانه ۱۷۵ میلیارد دلار برای پروژه های بلندپروازانه خود بین سال های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۸ هزینه کند.

منبع: روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا