فناوری

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی:سرعت اینترنت در کشور بر اساس شاخص‌های سازمان و مراجع بین المللی افزایش یافته

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

رئیس سازمان تنظیم مقررات با اشاره به اندازه گیری های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و آمار داشبوردهای عمومی جهانی از افزایش حداقل ۲۰ درصدی سرعت اینترنت ثابت و همراه از نیمه دوم آذرماه سال گذشته تا … نیمه اول خرداد وی از این ماه در کشور خبر داد و گفت: پیش بینی می شود با توجه به ادامه برنامه ساخت سایت های ۵G و پروژه افزایش اتصال فیبر نوری، امسال شاهد تحول چشمگیری در افزایش سرعت ثابت و ثابت باشیم. اینترنت تلفن همراه.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیر لاجوردی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه این سازمان به عنوان رگولاتوری این حوزه به شدت نظارت می کند و کیفیت شبکه را بررسی کرده و برای شفافیت و آگاهی به آدرس netsanjplus.ir/mobile-trends در دسترس عموم قرار داده است. وی گفت: بر اساس آمار و نتایج ثبت شده میانگین سرعت اینترنت اپراتور همراه اول از اواسط آذرماه سال گذشته تا اواسط اول خرداد امسال از ۱۱.۴۲ به ۱۳.۸۴ مگابیت بر ثانیه و در اپراتور ایرانسل از ۱۰.۹۵ به ۱۲.۶۴ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

وی افزود: به عبارتی تا ۲۴ خرداد سرعت اینترنت همراه اول ۲۱.۳ درصد و ایرانسل ۱۵.۴ درصد افزایش یافته است.

لاجوردی همچنین با اشاره به آمار ثبت شده در داشبوردهای جهانی سنجش سرعت اینترنت در جهان خاطرنشان کرد: بر اساس آمار اعلام شده از سوی گروه اوکلا به عنوان یکی از مراجع بین المللی در سایت اسپیدتست، میانگین سرعت اینترنت در بخش های ثابت و موبایل دی ماه سال گذشته تاکنون حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بر اساس آمار اعلام شده از سوی این مرجع، میانگین سرعت اینترنت همراه در نیمه اول این ماه ۳۷.۳۶ مگابیت بوده در حالی که در نیمه دوم آذر در سال گذشته سرعت این بخش ۳۱.۲۹ مگابیت بر ثانیه بود که نشان می دهد سرعت اینترنت همراه در این مدت ۱۹.۴ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات در خصوص سرعت اینترنت ثابت تصریح کرد: بر اساس آمار اوکلا میانگین سرعت اینترنت ثابت کشور در نیمه اول امسال ۱۵.۲۸ مگابیت بر ثانیه و در نیمه دوم امسال بوده است. آذر ماه گذشته ۱۲.۶۲ مگابیت بر ثانیه بود که به این معنی است که سرعت اینترنت ثابت در این مدت ۲۱ درصد افزایش یافته است.

آزوردی از همان ابتدا به تعهد اپراتورها اشاره کرد دی وی ماه گذشته درباره افزایش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت تا ابتدای تیرماه امسال گفت: روند افزایشی سرعت اینترنت اپراتورهای تلفن همراه به گونه ای است که پیش بینی می شود سرعت اینترنت به تعهدی که اپراتورها داده اند نزدیک شود. در این حوزه در تاریخ اعلام شده و با برنامه هایی که به ویژه در ساخت سایت ۵G سرعت اینترنت با رشد قابل قبولی همراه است.

وی در ادامه درباره برنامه های توسعه در دست اقدام تصریح کرد: در ابتدای دولت سیزدهم تعداد سایت های ۵G از ۱۰ سایت با ۲۰۰ برابر افزایش، امروز به نزدیک به ۲ هزار سایت رسیده است و بر اساس برنامه ریزی انجام شده توسط در پایان سال تعداد آنها بیشتر از ۵ هزار سایت خواهد بود.

معاون وزیر ارتباطات درباره افزایش سرعت اینترنت ثابت نیز اظهار داشت: پس از وقفه طولانی که در توسعه اتصالات ثابت با آن مواجه بودیم، خوشبختانه طرح ملی فیبر نوری منازل و مشاغل با اعطای مجوز به ۱۰ اپراتور ارتباطی برنامه ریزی و انجام شد. اجرا شد که تا امروز نزدیک به ۸ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته اند و تا پایان سال این میزان از ۱۴ میلیون نفر عبور خواهد کرد.

لاجوردی ایجاد زیرساخت های ارتباطی فیبر نوری در شهرهای کشور را بسیار راهبردی و مهم خواند و تصریح کرد: با ایجاد چنین زیرساختی پس از سال ها شاهد تحول چشمگیری در ارتباطات ثابت خواهیم بود و آثار آن در اقتصاد نمایان خواهد شد. ، زمینه های اجتماعی و فرهنگی. خواهد بود

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی: بر اساس شاخص های سازمان و مراجع بین المللی سرعت اینترنت در کشور افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا