محیط زیست

زاهدان، رکوردار آلودگی هوا در کشور/ شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است

به گزارش خبرگزاری افق میهن، اگر نگاهی به امروز – شنبه دهم شهریور – بیاندازیم، سطح و شدت آلودگی هوا را که آسمان شهرهای مختلف را فرا گرفته است، احساس می کنیم. این خبرگزاری است افق میهن شاخص کیفیت هوای شهرهای مختلف را اندازه گیری کرده است.

به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروز سنجش کیفیت هوای کلانشهر زاهدان با شاخص ۲۹۶ در وضعیت بسیار ناسالم (بنفش) قرار دارد.

در همین راستا امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در کلانشهر اصفهان با شاخص ۱۲۹، کرج با شاخص ۱۲۰، اهواز با شاخص ۱۱۹ و اراک با شاخص ۱۰۵ ناسالم (نارنجی) به ثبت رسیده است. با شاخص ۱۲۵

شایان ذکر است سنجش کیفیت هوای امروز در شهرهای ایستگاه تبریز با شاخص ۵۶، ارومیه با شاخص ۵۲، ایلام با شاخص ۹۱، تهران با شاخص ۹۴، شهرکرد با شاخص ۶۷، مشهد با شاخص با شاخص ۷۱، بجنورد با شاخص ۸۱، قزوین با شاخص ۹۲، قم با شاخص ۶۱، سنندج با شاخص ۵۵، اهواز با شاخص ۶۵، زنجان با شاخص ۸۲، کرمان با شاخص شاخص ۵۲، کرمانشاه با شاخص ۶۶، رشت با شاخص ۹۰، همدان با شاخص ۷۱ و یزد با شاخص ۶۰. زرد قرار دارد.

به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروز ایستگاه های مترو سنجش کیفیت هوا در مترو شهرها

سنجش کیفیت هوا در کلانشهرهای بیرجند با شاخص ۴۴، سمنان با شاخص ۴۷، شیراز با شاخص ۲۸ و یاسوج با شاخص ۴۲ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد.

به این ترتیب امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه مترو اردبیل، بوشهر، گرگان، رشت، خرم آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشده است.

در نهایت بر اساس داده های موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروزه هیچ یک از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای) یا ناسالم (قرمز) قرار ندارند، اما شهر

بسیار ناسالم (بنفش)، چهار شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۷ شهر سالم (زرد)، چهار شهر پاک (سبز) و هفت شهر بدون داده ثبت شدند.

بر اساس داده ها، شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم مردم (قرمز) است. ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا