اقتصاد جهان

زلزله ژاپن ازسرگیری فعالیت نیروگاه های هسته ای این کشور را عقب انداخت

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، زمین لرزه شدیدی که در نخستین روز سال جدید میلادی سواحل غربی ژاپن را لرزاند، آسیب پذیری ژاپن را در برابر بلایای طبیعی یادآور شد و تردیدها را درباره ازسرگیری نیروگاه های هسته ای این کشور برانگیخت.
نیروگاه های هسته ای ژاپن در سواحل کوهستانی این کشور واقع شده اند که به دلیل نزدیکی به حلقه آتش اقیانوس آرام مستعد زلزله و سونامی است. ۸۱ درصد از بزرگترین زمین لرزه ها و فعالیت های آتشفشانی جهان در این منطقه رخ می دهد.

زمین لرزه ۷.۶ ریشتری روز دوشنبه بیش از ۸۰ نفر را در منطقه هوکوریکو کشت، زیرساخت ها را تخریب کرد و برق بسیاری از خانه ها را قطع کرد. این زمین لرزه چند روز پس از آن رخ داد که مقامات ژاپنی ممنوعیت بهره برداری از نیروگاه اتمی کاشیوازاکی در توکیو را لغو کردند.
توکیو امیدوار است بتواند مجوز راه اندازی مجدد این نیروگاه را که در ۱۲۰ کیلومتری کانون زمین لرزه قرار دارد و از سال ۲۰۱۲ بسته شده است، دریافت کند.
به گفته تحلیلگران ریستاد انرژی، مردم ژاپن اکنون بیش از قبل از فاجعه فوکوشیما با ساخت نیروگاه های هسته ای مخالف هستند.
پس از سونامی مارس ۲۰۱۱ و فاجعه فوکوشیما، ژاپن برنامه ریزی کرد تا تولید انرژی هسته ای را به طور کامل متوقف کند، اما افزایش هزینه های انرژی و خاموشی های مکرر نظر مقامات ژاپنی را تغییر داده و آنها را متقاعد به راه اندازی مجدد ظرفیت نیروگاه هسته ای و ساخت رآکتورهای نسل بعدی کرده است. است.
به نظر می رسد که سونامی روز دوشنبه یادآور فاجعه فوکوشیما بوده است.
ژاپن دومین وارد کننده بزرگ گاز طبیعی مایع در جهان است.
انتهای پیام/۸۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا