ترندهای روز

زمان آغاز ثبت‌نام خودروهای فرسوده اعلام شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل فراخوان ثبت نام خودروهای فرسوده را از امروز (شنبه ۲۳) آغاز کرد. تیر ماه) اعلام کرد.

«مهران سالاریه» در این باره گفت: مالکان خودروهای فرسوده می توانند از امروز (شنبه) در سامانه نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده به نشانی nnhk.ir ثبت نام کنند تا در طرح های جایگزینی خودروسازان و یا اعطای تسهیلات جایگزین در اولویت قرار گیرند.

زمان ثبت نام خودروهای فرسوده اعلام شد

وی افزود: مالکان خودروهای فرسوده، سنگین و موتورسیکلت به استثنای خودروهای دولتی و تاکسی پس از مراجعه به سایت ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل در قسمت «فراخوان ثبت نام خودروهای فرسوده» و وارد کردن اطلاعات متقاضی و آنها. خودروی دست دوم از قسمت «ثبت نیازمندی ها» » نوع طرح خود اعم از نقدی، تعویض نقدی، تسهیلات یا لیزینگ را افق میهن کرده و پس از تعیین بازه زمانی و قیمت خودروی جایگزین، درخواست خود را نهایی کنید.

به گفته رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل، متقاضیان ثبت نام شده به مرور زمان با توجه به طرح و شرایط خودروی افق میهنی خود اسقاط شده و در صورت درخواست با ارائه تسهیلات لازم خودروی جایگزین دریافت خواهند کرد.

وی بیان کرد: طبق ماده ۱۰ قانون مقررات صنعت خودرو، سن فرسودگی خودروهای بنزینی، گازسوز، دوگانه سوز، گازوئیلی ۲۰ سال، هیبریدی ها ۲۳ سال و خودروهای برقی ۲۵ سال است. همچنین این سن برای خودروهای هیبریدی ۱۲ سال، برای خودروهای هیبریدی ۱۵ سال و برای خودروهای برقی ۲۰ سال است.

سالاریه ادامه داد: همچنین سن فرسودگی مینی بوس های دیزلی ۱۲ سال، پایه گاز ۱۵ سال و برقی ۲۰ سال، اتوبوس های برون شهری ۱۵ سال و اتوبوس های درون شهری دیزلی ۱۰ سال، پایه گازی ۱۲ سال و برقی ۲۰ سال است.

به گفته وی، سن فرسودگی انواع وانت ۱۵ سال، کامیون، کامیون و تراکتور ۲۵ سال و موتورسیکلت های کاربراتوری بنزینی ۶ سال، بنزینی تزریقی ۱۲ سال و موتورسیکلت برقی ۱۵ سال است.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل تصریح کرد: بر اساس این آیین نامه، خودروهای فرسوده ای که در سامانه ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقلی کشور ثبت نام کرده و برای اسقاط اعلام آمادگی کرده اند، حداکثر پنج سال فرصت دارند تا شرایط لازم فراهم شود. ایجاد و تسهیلات مذکور اعطا می گردد. از طریق سامانه از محدودیت های مربوط به خودروهای فرسوده موضوع ماده (۸) قانون هوای پاک مصوب ۱۳۹۵ معاف می شوند و این دسته از خودروها به پلیس راهنمایی و رانندگی معرفی می شوند تا جریمه نشوند و جریمه نشوند. از سال آینده توسط سیستم های پلیس محدود می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا