اخبار اقتصاد ایران

زمان احتمالی پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۱۴۰۲ | باید کسورات رتبه‌بندی را پرداخت کنیم

علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۷۲ هزار فرهنگی بازنشسته حقوق نگرفته اند اما امسال از نظر پرداختی پرسنل وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته داریم.

افق میهن به نقل از همشهری آنلاین، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال نسبت به سال گذشته از نظر پرداختی پرسنل وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته داریم.

پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۴۰۲

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: دو اقدام مهم از نظر پرسنلی باید انجام دهیم؛ یکی از این دو پرداختی، حق پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۴۰۲ است که حدود ۷۲ هزار نفر هستند و ضمن عذرخواهی از این افراد، متاسفانه، آموزش و پرورش هرگز قبل از شهریور – یعنی نیمه اول سال – و البته این روند باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: اما در مورد بازنشستگان سال ۱۴۰۲ تلاش می شود تا به افرادی که تا پایان خدمت بوده اند، پاداش پایان خدمت داده شود. شهریور و قبل از سال تحصیلی بازنشسته شده اند که به زودی پرداخت می شود.

فرهادی تصریح کرد: همچنین به زودی و در اولین فرصت برای افراد باقی مانده اعتبار جذب خواهیم کرد. اکنون سازمان برنامه و بودجه، خزانه داری و دولت تخصیص این بودجه را ادامه می دهند.

ما باید کسر رتبه را پرداخت کنیم

فرهادی همچنین در پاسخ به این سوال که کسر رتبه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با دریافت مابه التفاوت بازنشستگان چه زمانی پرداخت می شود، گفت: کسر رتبه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به دلیل رتبه بندی در اسفند ۱۴۰۱ اجرا شده است اما تاریخ اجرای رتبه بندی از ۳۱ است شهریور ۱۴۰۰ لازم الاجرا شده است. به همین دلیل مابه التفاوت این مدت به بدهی رفت.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ بودجه همه افرادی که به رتبه بندی اعتراض داشتند را پرداخت کردیم. اما در مورد بازنشستگان ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در واقع احکام بازنشستگی ناظر بر پرداخت کسورات پرسنل به گونه ای بوده که البته شامل ۲ سال کامل نمی شود. حکم رتبه بندی آنها صادر شده است اما ما باید کسر رتبه را پرداخت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا